سلامت خانواده

باکتری های خطرناکی که می توانند در رختخواب شما باشند

به گزارش خبرآنلاین، آیا می دانستید که باکتری های مسری مانند اشریشیا کلی (E.Coli) ممکن است در رختخواب شما زندگی کنند؟ این باکتری همراه با 10 میلیون کنه گرد و غبار و استافیلوکوک اورئوس است که می تواند باعث عفونت پوست و در برخی موارد ذات الریه شود.

ایسنا در خبری نوشت: علاوه بر این، عادات به ظاهر بی ضرر شما قبل از خواب نیز می تواند وضعیت را بدتر کند، البته برای جلوگیری از این مشکلات راهکارهایی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود.

وقتی از خواب بیدار می شوید، همیشه تخت خود را به مدت 30 دقیقه هوا دهید و ملحفه های تخت خود را هر هفته عوض کنید. هر روز صبح تخت خود را هوا دهید زیرا همانطور که گفته شد، کنه ها و باکتری ها تشک شما را دوست دارند، اما هوای خنک و نور برعکس چیزی است که آنها نیاز دارند. بنابراین، هنگامی که از رختخواب بیرون می آیید، به جای مرتب کردن فوراً، لحاف را از روی تشک خود بردارید و اجازه دهید 30 دقیقه هوا بیرون بیاید. اگر می توانید زمان بیشتری بگذارید، عالی است که اجازه دهید تختتان هوا بیرون بیاید، اما 30 دقیقه را فراموش نکنید.

هرگز در رختخواب خود غذا نخورید و ننوشید و از قرار دادن هر چیز خیس روی تشک خودداری کنید. خوردن و آشامیدن در رختخواب می تواند توجه موجودات ناخوشایندی مانند مگس ها، مورچه ها و حتی سوسک ها را به رختخواب شما جلب کند.

از آنجایی که سودوموناس آئروژینوزا می تواند روی جوراب شما زندگی کند، هرگز جوراب خود را به رختخواب نپوشید.

همچنین از خوردن غذا در هنگام دراز کشیدن در رختخواب خودداری کنید زیرا می تواند بر خواب شما تأثیر بگذارد و شما را در معرض خطر رفلاکس اسید قرار دهد و شما را در طول شب بیدار نگه دارد. در حالت ایده آل، حدود 3 ساعت قبل از خواب غذا بخورید و همیشه نوشیدنی را روی میز کنار تخت خود قرار دهید تا از ریختن روی تشک خود جلوگیری کنید.

دوش گرفتن در شب باعث می شود وقتی به رختخواب می روید تمیز شوید. عرق می تواند رطوبتی را در رختخواب شما ایجاد کند که باعث رشد باکتری ها می شود، به خصوص اگر اتاق خود را تهویه نکنید.

در حالت ایده آل، درست قبل از خواب دوش بگیرید زیرا تغییر دما از یک دوش آب گرم به یک اتاق خنک نیز می تواند دمای بدن شما را کاهش دهد. دمای بدن شما به طور طبیعی در طول خواب کاهش می یابد، بنابراین این کاهش به شما کمک می کند سریعتر به خواب عمیق برسید.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا