سلامت خانواده

صادرات دارو در 4 ماهه امسال و در بخش تجهیزات پزشکی 300 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از و به نظر می رسید، مثل اینکه مهدوی تصریح کرد: شرکت های ایرانی با توجه به ظرفیت چند برابری خطوط تولید دارو نسبت به نیاز داخلی، باید برنامه ریزی هدفمندی از مزایای صادرات محصول از جمله افزایش ارز و افزایش فروش، امکان تامین مواد اولیه مورد نیاز از محل تولید دارو داشته باشند. محل صادرات و همچنین کاهش قیمت. واحد تمام شده با توجه به افزایش حجم تولید سود خواهد برد.

وی افزود: در زمینه صادرات دارو علاوه بر لزوم رعایت قوانین و الزامات نظارتی کشورهای مقصد که گاهاً صادرکننده را از ادامه کار منصرف می کند، مواد اولیه و فرآورده های دارویی ایران توسط حدود 100 شرکت به حدود 100 شرکت ارسال می شود. 50 مقصد صادراتی

دبیر شورای سیاست گذاری صادرات سازمان غذا و دارو ادامه داد: موضوع مهم رقابت با محصولات دارویی وارداتی از سایر کشورهای تولیدکننده دارو برای ورود و مهمتر از آن ثبات حضور در بازار هدف است. داروهای تولید شده در ایران از نظر قیمت با محصولاتی مانند داروهای اروپایی و از نظر کیفیت با محصولاتی مانند داروهای هندی قابل رقابت هستند.

مهدوی گفت: صادرات دارویی در چهار ماهه نخست امسال در حوزه تجهیزات پزشکی 300 درصد رشد داشته و این کمک بزرگی به تولید است چرا که محصول تولیدکننده به بازار جهانی نشان داده شده و فروش آن افزایش می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا