بهداشت و درمان

هشدار درباره پخش تبلیغات فاقد پشتوانه علمی دمنوش‌ها و مکمل‌های لاغری

به گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر علیرضا رئیسی در این نامه نوشت: این نوع تبلیغات با گفتن جملات اغواگرانه باعث فریب و گمراهی مخاطب می شود و سلامتی افراد را به خطر می اندازد.

دکتر رئیسی تاکید کرده است: این تبلیغات فاقد پشتوانه علمی معتبر و در بسیاری از موارد با اصول بهداشت عمومی و سیاست های وزارت بهداشت در تضاد است.

وی با اشاره به اینکه ادامه این روند می تواند انتظارات غیرواقعی و بروز آسیب های جسمی و روانی را برای مصرف کنندگان به همراه داشته باشد، خاطرنشان کرد: در هیچ منبع علمی معتبری در دنیا، مصرف انواع دمنوش ها و مکمل های اسپیرولینا بدون رژیم غذایی اولیه و فعالیت بدنی برای کاهش وزن مورد تاکید قرار نگرفته است و تنها راه حل کاهش وزن، رعایت رژیم غذایی مناسب و نظارت متخصصان تغذیه است.

به گزارش وبدا، معاون وزیر بهداشت در ادامه یادآور شد: رسانه ملی به عنوان منبع اصلی اطلاع رسانی، موظف به ارتقای سطح آگاهی عمومی است و لازم است در انتخاب تبلیغات و محتوای سلامت محور دقت و نظارت بیشتری داشته باشد.

دکتر رئیسی در پایان از رئیس سازمان صدا و سیما درخواست کرده است با توقف فوری این تبلیغات، سازوکارهای علمی و کارشناسی لازم را برای بررسی محصولات تبلیغاتی سلامت محور در رسانه ملی تدوین و اجرا کند تا اعتماد عمومی به سلامت و سلامت برنامه های پخش حفظ شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا