سلامت خانواده

ضرورت وجود شاخص های اساسی سلامت در کشور – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست گروه آینده نگاری، نظریه پردازی و پایش سلامت کلان با موضوع «شاخص های اساسی حکمرانی سلامت» در فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد.

در این نشست با بررسی تجارب کشورهای مختلف مرز بین حاکمیت سلامت و مدیریت سلامت مشخص شد تفسیر مجدد و جایگاه حاکمیت سلامت به عنوان وظیفه اساسی شورای سلامت و امنیت غذایی مورد تاکید قرار گرفت.

حمید بهلولی، دکتری. در سیاست گذاری عمومی و کارشناس ارشد دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی گفت: هر اقدامی که انجام می شود باید در راستای دانش و تئوری باشد و بحث نظریه پردازی در فرهنگستان علوم پزشکی در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: شاخص های اساسی مجموعه کلان ملی است که بر اساس ریشه های مشکلات سلامت عمومی، اهداف سازمانی و برنامه اولویت دار نظام سلامت و بر اساس زنجیره نتایج انتخاب می شود.

بهلولی خاطرنشان کرد: هدف از ارائه این شاخص ها ارائه تصویری جامع برای شناخت روند و تصویر هر مرحله از وضعیت سلامت جمعیت، سلامت عمومی و عملکرد نظام سلامت کشور در سطح کلان است.

کارشناس ارشد دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی اذعان داشت: شاخص های فنی سلامت بیشتر بر جنبه های خاص و کارکردهای عملیاتی نظام سلامت و درمان متمرکز است و شاخص های حاکمیت ملی سلامت به ابعاد کلان توسعه و مدیریت سلامت می پردازد. سیستم.

وی تاکید کرد: وجود شاخص های اساسی سلامت در کشور ضروری است زیرا به سیاست گذاران و برنامه ریزان در حوزه سیاست های سلامت کشور کمک می کند تا بر اساس شواهد مداخله کنند.

در نشست «شاخص های اساسی حاکمیت سلامت»، چارچوب و گزارش پیشنهادی برای تعیین و پایش شاخص های پایه سلامت بر اساس بند 3 ماده 7 قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور ارائه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا