سلامت خانواده

آیا هدف قرار دادن قند در رژیم غذایی باعث کاهش وزن و کاهش وزن می شود؟

ضیاءالدین مظهری با اشاره به عوارض رژیم های حذف قند، قندهای تصفیه شده را برای بدن مضر عنوان کرد و گفت: افرادی که به رژیم های حذف قند روی می آورند به سرعت لاغر و جثه می شوند و گرسنه نمی شوند اما دچار عوارض جدی می شوند. در طی این رژیم، چهره این افراد چندین سال پیر می شود و زمینه را برای ابتلا به بیماری های مختلف در دراز مدت فراهم می کند.

وی اظهار داشت: کم خونی گسترده، افزایش کلسترول، تنگی عروق و انسداد عروق سرهنگ بخشی از نتایج استفاده نامناسب و از رژیم های حذف قند نادرست است، افزود: نتیجه حاصل از این گونه رژیم ها پایدار نیست و بلافاصله سوخت اولیه بدن را کاهش می دهد و هوس ایجاد می کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: سیستم بدن انسان در اولین قدم برای حفظ حیات به انرژی نیاز دارد و این انرژی باید در قالب یک سیستم فیزیولوژیکی مناسب از درشت مغذی ها که انرژی تولید می کنند مانند پروتئین، چربی و قند تامین شود. .

مظهری با بیان اینکه پرخاشگری، بی حوصلگی و افسردگی از جمله عوارض روانی رژیم های حذف قند است، ادامه داد: افرادی که به رژیم های حذف قند روی می آورند تنها مدتی می توانند این نوع رژیم ها را تحمل کنند و پس از مدتی بدنشان به طور طبیعی بهبود می یابد. هوس ایجاد می کند و این ولع به مرحله ای می رسد که انسان هر چقدر هم بخورد احساس سیری نمی کند.

وی با بیان اینکه به طور کلی در فرهنگ تغذیه باید رفتار متناسب با ساعات بیولوژیکی بدن در نظر گرفته شود و افراد باید داشتن رژیم غذایی مناسب، متنوع و متعادل را مد نظر قرار دهند، خاطرنشان کرد: حذف یا صرفه جویی در مصرف نوشابه ها. ، پرهیز از مصرف شیرینی جات. ، شکلات، چیپس، پفک و انواع فست فودها راه ساده ای برای بهبود رژیم های غذایی است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اضافه کرد: علیرغم توصیه هایی که برای داشتن یک رژیم غذایی صحیح داده شده است، افراد باید توجه داشته باشند که رژیم های حذف قند، رژیم غذایی را به صورت غیراصولی تغییر می دهد که با نرم افزارهای اولیه بدن انسان سازگاری ندارد و این موضوع منجر به عوارض کوتاه مدت و بلند مدت بسیاری می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا