سلامت خانواده

اهداکنندگان خون سلامتی را با جامعه به اشتراک می گذارند

شهرام میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به روز جهانی اهدای خون گفت: مراسم این روز جهانی اهدای خون با تلفیق شعار اعلام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت و پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون این کشور در ایران برگزار می شود. سال

وی افزود: لازم است بدانید که سالگرد نیم قرن خدمات انتقال خون مصادف با بیستمین جشن روز جهانی اهداکنندگان خون است و این روز با شعار اهداکنندگان قدرشناس در سراسر کشور گرامی داشته می شود.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون گفت: سازمان انتقال خون دستاوردهای غرور آفرین خود را مدیون سخاوت و همدلی اهداکنندگان خون در کشور است که با مراقبت از خود و اتخاذ سبک زندگی سالم نه تنها محیطی امن و آرام را فراهم می کنند. برای خود و خانواده‌شان، بلکه با اهدای خون در برنامه زندگی خود، سلامتی را نیز با جامعه خود به اشتراک می‌گذارند.

وی ادامه داد: دنیا باید قدردان اهداکنندگان خون باشد که بافت زنده خود را در حالی که هنوز از آن استفاده می کنند با فداکاری و سخاوت می بخشند. دیگران آنها خود را می بخشند تا آنها نیز زندگی سالمی داشته باشند.

میرزایی خاطرنشان کرد: 14 ژوئن روز جهانی اهداکنندگان خون نامگذاری شده است و همه کشورها در نظر دارند این مناسبت و اهداکنندگان را جشن بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا