سلامت خانواده

7 روش برای درمان طبیعی کبد چرب

به گزارش خبرآنلاین، از جمله بیماری های شایع کبدی می توان به بیماری کبد چرب اشاره کرد که شامل دو نوع مختلف الکلی و غیر الکلی است. بیماری کبد چرب الکلی ناشی از مصرف زیاد الکل است. کبد چرب غیر الکلی ربطی به مصرف الکل ندارد. اگرچه محققان هنوز مطمئن نیستند که دقیقاً چه چیزی باعث تجمع چربی در کبد افراد می شود، علائم زیر در افراد مبتلا به این بیماری شایع تر است: چاقی، دیابت نوع 2، کلسترول بالا و فشار خون بالا.

درمان های طبیعی برای بیماری کبد چرب

اگر کبد اگر چاق هستید، به یاد داشته باشید که همه رژیم ها و مکمل ها ممکن است برای کبد شما مفید نباشند. مهم است که قبل از هر گونه درمان جایگزین با پزشک خود مشورت کنید. در اینجا چند درمان خانگی برای کبد چرب آورده شده است:

1. کاهش وزن اضافی

بر اساس مطالعه آمریکایی بیماری های کبد (AASLD) در سال 2017، کاهش وزن به عنوان مهم ترین اقدام در بهبود و کاهش علائم بیماری کبد چرب غیر الکلی شناخته شده است. بر اساس این مطالعات، افراد مبتلا به چاقی و بیماری کبد چرب غیر الکلی باید بین 3 تا 5 درصد از وزن بدن خود را کاهش دهند تا تجمع چربی در کبد کاهش یابد. همچنین کاهش بین 7 تا 10 درصد از وزن بدن می تواند سایر علائم کبد چرب غیر الکلی مانند التهاب و فیبروز را بهبود بخشد.

2. از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی کنید

تحقیقات انجام شده در سال 2017 نشان می دهد که رژیم مدیترانه ای در کاهش چربی کبد حتی بدون کاهش وزن موثر بوده و از دیابت نوع 2، کلسترول و فشار خون بالا جلوگیری می کند.

این رژیم بر روی انواع غذاهای گیاهی و چربی های سالم تمرکز دارد. میوه ها و سبزیجات، چربی های سالم، غلات کامل، ماهی و گوشت بدون چربی نقش اساسی در این رژیم دارند.

3. نوشیدن قهوه

طبق تحقیقات انجام شده در سال 2016، قهوه فواید محافظتی زیادی برای کبد دارد. به ویژه، تولید آنزیم های کبدی را تحریک می کند که با التهاب مبارزه می کنند. مصرف منظم قهوه آسیب کلی کبد را در بین افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی کاهش می دهد.

4. ورزش و حرکت

بر اساس تحقیقات، کبد چرب غیرالکلی اغلب در بین افرادی که سبک زندگی کم تحرک دارند، شایع تر است. علاوه بر این، کم تحرکی در بروز بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲ و چاقی نیز موثر است.

برای جلوگیری از این خطرات، 5 روز در هفته حدود 30 دقیقه ورزش کنید یا پیاده روی کنید.

5. پرهیز از مصرف شکر

از محصولاتی مانند کیک، کلوچه، دونات، شیرینی، آب نبات، بستنی، غلات شیرین و نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا خودداری کنید. قندهای رژیمی مانند فروکتوز و ساکارز با بیماری کبد چرب غیر الکلی مرتبط هستند و می توانند در طول زمان به تجمع چربی در کبد کمک کنند.

6. نگه داشتن کلسترول در محدوده طبیعی

طبق یک مطالعه در سال 2012، بیماری کبد چرب غیر الکلی می تواند مدیریت کلسترول را برای بدن دشوارتر کند و خطر بیماری قلبی را افزایش دهد.

سعی کنید برای کمک به مدیریت کلسترول و درمان بیماری کبد چرب غیر الکلی، مصرف انواع خاصی از چربی ها را محدود کنید. چربی هایی که باید محدود شوند عبارتند از چربی های اشباع شده (موجود در گوشت قرمز و لبنیات پرچرب) و چربی های ترانس (موجود در غذاهای سرخ شده).

7. مصرف مکمل های امگا 3

با محدود کردن چربی های ناسالم، می توانید انواع دیگری از چربی ها را مصرف کنید. اسیدهای چرب امگا 3 چربی های غیراشباع چندگانه ای هستند که در غذاهایی مانند ماهی های چرب و برخی مغزها و دانه ها یافت می شوند. این چربی ها فوایدی برای سلامت قلب دارند و مصرف آنها برای افراد مبتلا به کبد چرب غیر الکلی نیز توصیه می شود. زیرا باعث کاهش چربی کبد و بهبود سطح کلسترول می شود.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا