سلامت خانواده

با مصرف این سبزی بدبو کلسترول و قند خون خود را کنترل کنید

به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک مطالعه نشان می دهد که مصرف سیر می تواند به بهبود کلسترول و قند خون کمک کند.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: افراد ممکن است در طول زندگی خود با مشکلات سلامتی زیادی مواجه شوند که برخی از موارد شایع این مشکلات شامل بیماری عروق کرونر و دیابت نوع ۲ است.

به گزارش مدیکال نیوز، با توجه به افزایش این بیماری ها و هزینه های درمانی، محققان در تلاشند تا راه هایی برای پیشگیری و درمان این بیماری ها به صورت مقرون به صرفه بیابند.
این امر دانشمندان را بر آن داشت تا در آخرین تحقیقات خود یک متاآنالیز (روش آماری که چندین مطالعه را ترکیب می کند و نتایج آنها را ادغام می کند) از مطالعات گذشته انجام دهند که تأثیر سیر را بر سلامت متابولیسم گلوکز (قند) بررسی می کند. ) و چربی داشته باشند.

برای این مطالعه، محققان در چین داده‌های 29 آزمایش را استخراج کردند تا ببینند سیر چگونه بر کلسترول، قند خون، هموگلوبین A1c (HbA1c) و تری گلیسیرید تأثیر می‌گذارد. مطالعه آنها در مجله Nutrients منتشر شد. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، دیابت سالانه میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.

یکی از راه هایی که متخصصان پزشکی این شرایط را کنترل می کنند، بررسی سطح خون است. در طول یک معاینه معمول، پزشکان اغلب آزمایش‌های خونی را تجویز می‌کنند که کلسترول، گلوکز خون ناشتا، HbA1c و سطح تری گلیسیرید بیمار را بررسی می‌کند. بسته به نتایج این آزمایشات، پزشک متوجه می شود که آیا فرد مبتلا به بیماری هایی مانند دیابت یا کلسترول بالا است یا خیر. برای افرادی که در معرض خطر هستند یا مبتلا به این بیماری هستند،

پزشکان می توانند مداخلاتی را برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری یا درمان آن با دارو انجام دهند و تغییرات سبک زندگی را توصیه کنند. محققان در مطالعه حاضر می خواستند بدانند که آیا سیر می تواند بر سطح چربی خون و سطح گلوکز تأثیر بگذارد یا خیر. سیر دارای ترکیبی به نام آلیسین است که خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی دارد، همانطور که در بررسی قبلی گزارش شده است. یک مطالعه قبلی همچنین اثر آلیسین را در کاهش کلسترول در آزمایش حیوانی نشان داد.

فرآیند تست

برای اینکه بفهمند سیر می‌تواند متابولیسم گلوکز و چربی خون را بهبود بخشد، محققان 22 مطالعه را تجزیه و تحلیل کردند که شامل 29 کارآزمایی می‌شد تا در متاآنالیز خود روی آن تمرکز کنند. این کارآزمایی ها در مجموع شامل 1567 شرکت کننده از کشورها و گروه های سنی مختلف بود.

برای واجد شرایط بودن برای این مطالعه، شرکت کنندگان باید از سیر به عنوان یک آزمایش مداخله برای بیش از 2 هفته استفاده می کردند و HbA1c، گلوکز خون ناشتا، کلسترول تام، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم و تری گلیسیرید را گزارش می کردند. محققان همچنین تنها تحقیقات روی شرکت کنندگان 18 سال و بالاتر و مطالعه Zoe را به عنوان گروه کنترل در نظر گرفتند.

محققان در آزمایش های مختلف سیر را به اشکال مختلف تجویز کردند:

  • پودر سیر
  • روغن سیر
  • عصاره سیر کهنه
  • قرص یا قرص پودر سیر
  • کپسول عصاره سیر
  • سیر خام

بسته به کارآزمایی، برخی از شرکت کنندگان 300 تا 22400 میلی گرم پودر سیر در روز مصرف کردند، در حالی که سایر محصولات بین 800 تا 4200 میلی گرم در روز بود.

بهبود وضعیت قند و کلسترول

در پایان کارآزمایی‌ها، محققان داده‌های مربوط به سطوح خونی شرکت‌کنندگان را جمع‌آوری کردند تا آنها را با سطح پایه آنها مقایسه کنند. محققانی که متاآنالیز فعلی را انجام دادند از همه این داده ها استفاده کردند تا ببینند آیا مصرف سیر می تواند نشانگرهای متابولیک را بهبود بخشد یا خیر.

متاآنالیز رابطه معناداری بین مداخله سیر و بهبود نشانگرهای متابولیک مختلف یافت. مکمل سیر باعث کاهش سطح گلوکز خون ناشتا، HbA1c، کلسترول تام و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم می شود که به آن «کلسترول بد» نیز می گویند.

علاوه بر این، مداخله سیر سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (همچنین به عنوان کلسترول خوب شناخته می شود) را افزایش داد. نویسندگان با تاکید بر اهمیت این یافته ها گفتند: افزایش گلوکز خون ناشتا و HbA1c از ویژگی های دیابت نوع 2 است. محققان همچنین گفتند که هر چه مدت زمان کارآزمایی مداخله سیر طولانی‌تر باشد، شرکت‌کنندگان در سطح قند خون ناشتا، کلسترول تام و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم، بهبود بیشتری خواهند دید.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا