سلامت خانواده

پرورش گیاهان آپارتمانی، واسطه احیای ارتباط انسان و طبیعت

حدیثه وهابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مهم و مهم پرورش گل و گیاه به‌ویژه در زندگی مدرن امروزی بیان کرد: در سبک زندگی مدرن که دارای فشارهای روحی و فکری همراه همراه است، پرورش گیاهان خانگی می‌تواند بر روحیه افراد تأثیرگذار بسزایی داشته باشد. باشد و باعث ایجاد حس آرامش در آن‌ها شود.

وی با اشاره به تغییر سبک زندگی از سنتی به مدرن، تا فضای فضایی از طبیعت و گیاهان فاصله گرفته‌ایم، افزود: با رواج یافتن هرچه بیشتر فرهنگ شهرنشینی در جامعه، ارتباط و عوامل انسان‌ها با طبیعت کم‌رنگ‌تر شده، بگونه‌ای تنها فضای طبیعی در جامعه سطح شهرها پارک‌ها و فضاهای سبز است، اما به راحتی می‌توان با پرورش گیاهان آپارتمانی در محل زندگی یا محل کار، این ارتباط را احیا کرد.

عضو انجمن روان‌شناسی ایران با بیان اینکه گیاه پرورش می‌دهد می‌تواند ارتباطی میان انسان با آرامش بخش طبیعت داشته باشد، ادامه داد: پرورش گیاهان تأثیر بسیار مثبتی بر زندگی افراد دارد، می‌تواند باعث کاهش استرس و خطر، کاهش آشفتگی‌های ذهنی، افزایش تمرکز و بهبود شود. سلامت روحی و جسمی شود.

وهابی کرد: پرورش گل و گیاهان گیاهی علاوه بر زیباسازی فضای خانه، می‌تواند عاملی برای افزایش انرژی و سرزندگی، افزایش حس طراوت و جدید، کاهش اثرات و ایجاد حس آرامش در محیط اطراف باشد، همچنین طبق تحقیقات، پرورش گیاهان می‌تواند انجام شود. بهبود کیفیت خواب و تقویت حافظه انسان کمک شایانی کند.

وی در ویژگی‌های رنگ‌های سبز از روان‌شناسی اضافه می‌کند: این دیدگاه بسیار در دنیای دنیای و فضای طبیعت یافت می‌شود و دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند جدید باشد، محیط زیست و حیات است، همچنین رنگ سبز نمادی از زندگی، سلامتی و رشد است و تاثیرات آن. آرام‌بخش بر انسان‌ها دارد.

عضو انجمن روانشناسی ایران با بیان اینکه رنگ سبز، حس آرامش را می‌کند و عاملی برای کاهش استرس، می‌گوید: وجود رنگ سبز در گیاهان نماد حیات و رشد برای انسان‌ها است و باعث می‌شود فضایی امن و مملو از آرامش برای افراد به‌وجود آید. و حس طراوت و جدید را القا کند، به همین دلیل در تهیه دکور خانه‌ها یا پوشش رنگی کادر درمان از رنگ سبز بهره می‌گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا