سلامت خانواده

نتاهو و گالانتانی به روز می‌روند

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، در پی تداوم انتقادات تند و محافل گزارشی از ارتش و کابینه رژیم اشغالگر به دلیل عملکرد رژیم اشغالگر در جنگ غزه، «اسحاق برک». این رژیم در مقاله‌ای که در روزنامه عبری معاریو منتشر شد، اعلام کرد: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش می‌خواهند به هر قیمتی حتی به قیمت‌های فاجعه بار و نابودی اسرائیل جنگ شوند. غزه را ادامه؛ زیرا در پایان جنگ، به خاطر دان تاریخ پرتاب می‌شوند.

این ژنرال افزود: مدتی طولانی است که نیروهای ارتش اسرائیل باید به مناطقی تبدیل شوند از نوار غزه که ارتش می‌گفت اشغال کرده است برگردند و در آنجا بجنگند. اما به دلیل افزایش نیرو در ارتش اسرائیل، ما نمی‌توانیم برای مدت طولانی در اراضی غزه بمانیم.

برک با انتقاد از عملکرد ارتش اسرائیل در میدان جنگ در نوار غزه گفت: هر روز می‌گذرد، نیروهای اسرائیلی در حالی که بدون هیچ گونه نظامی عملیاتی، بدون رویه‌های اولیه، بدون عبرت گرفتن از تجارب قبلی، بدون مدیریت صحیح توسط فرماندهان ارشد و بدون انجام اصول اولیه گرفتار کمین‌های فلسطینی‌ها می‌شوند، می‌شوند و زندگیشان به پایان می‌رسد.

وی وضعیتی که اکنون در نوار غزه برای ارتش اسرائیل در حال رخ دادن است را به عنوان یک دیوانگی غیرقابل تحمل توصیف و تاکید کرد: این تنها نوک کوه یخ است و واقعی برای اسرائیل جنگ چند جانبه و منطقه‌ای است که ما هیچ گونه تهدیدی برای آن نداریم. آن نداریم.

این ژنرال رهبر برجسته آشکار کرد: نتانی، گالانت و هالیوی، شکست خورده‌های هستند و می‌دانند زمانی که جنگ به پایان می‌رسد، قدرت و افتخار خود را از دست می‌دهند و به تاریخ پرتاب می‌شوند. به همین دلیل است که آنها می‌خواهند این جنگ را به هر قیمتی حتی به قیمت نابودی اسرائیل ادامه دهند. سوال ما این است که اسرائیلی ها کجا هستند؟ چرا جلوی این دیوانه‌ها را نمی‌گیرند و آنها را به خانه‌هایشان نمی‌فرستند؟ مسلم آن است که اسرائیل در جنگ به هیچ هدفی نرسید، حماس شکست نخورد و گروگان را به خانه‌هایشان برنگشتند و توقف جنگ یعنی فروپاشی اسرائیل.

از طرف دیگر روزنامه عبری معاریو در گزارشی اعلام کرد: تا دو سال قبل این تصور وجود دارد که ارتش اسرائیل یک ارتش بزرگ و قوی است که می‌تواند با هر چالشی مقابله کند. اما مطمئن، عکس این تصورات است.

این رسانه هم با اشاره به شدت نیرو در ارتش این رژیم تاکید کرد: ارتش اسرائیل مجبور است به شکل فزاینده از ذخیره استفاده کند و حتی چندین سال خورده که در اواسط 50 سال هستند را احضار کرده است. صدها اسرائیلی زیر خاک دفن شده‌اند و نگران‌کننده‌ها هستند از عواملی هستند که در ارتش اسرائیل وجود دارند که باید با اندام‌های مصنوعی به زندگی خود ادامه دهند.ما در میان یک دسته خودکشی جمعی هستیم و با چشمان باز به سمت پرتگاه می‌رویم.

روزنامه عبری هاآرتص نیز امروز در گزارشی به همین منظور اعلام کرد: اسرائیل در سطح داخلی و بین‌المللی یک روند ترسناک و سریع از فروپاشی را پشت سر می‌گذارد.

این رسانه گزارشی افزود: چندین ماه است که اسرائیل با سرعت وحشتناکی از امنیت دور شده و در ماموریت خود به طور کامل و شدیدا شکست خورده است. در حالی که نگران‌های زیادی درباره سرنوشت گروگان‌ها (اسرای مشاهده) وجود دارد اما کابینه این پرونده را در دستور کار خود قرار نمی‌دهد و هر چقدر زمان بگذرد نگاه‌ها و تلفات، بیشتر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا