اخبار سلامت

وزیر بهداشت: طرح سلامت خانواده در 195 شهرستان اجرایی شد

به گزارش سلامت جو از مشهدمقدس ، بهرام عین اللهی در مراسم افتتاح پروژه های درمانی با بیان اینکه دولت ظرف سه ماه شیوع کرونا را کنترل کرد و از آذر ماه 1400 کاهش آن آغاز شد، اظهار داشت: 13 درصد به آن اضافه شد. ظرفیت تخت های بیمارستانی

وی با بیان اینکه 25 هزار جذب و 67 هزار تغییر وضعیت داشتیم، افزود: 2 هزار و 800 هیأت علمی استخدام شدند. 99 درصد داروها و 40 درصد تجهیزات پزشکی در داخل تولید می شد. طرح سلامت خانواده در 195 شهر اجرا شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ارزش پروژه هایی که امروز افتتاح می شود 4 هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: 3 بیمارستان و تجهیزات سنگین پزشکی افتتاح می شود. بزرگترین بیمارستان درمان سرطان مراحل پایانی خود را می گذراند و حداکثر تا هفته دولت افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه نخستین مرکز تحقیقات سلامت کشور به نام شهید رئیسی افتتاح شد، افزود: 136 پروژه با اعتبار 20 هزار میلیارد تومان در استان خراسان رضوی افتتاح شده است. 700 تخت بیمارستانی در این استان اضافه شده است. 30 دستگاه آمبولانس در استان خراسان رضوی اضافه شد. رتبه اول گردشگری سلامت متعلق به این استان است. شاهد رشد 97 درصدی شرکت های دانش بنیان و فناور در حوزه سلام در این استان بودیم.

بیانیه: پوشش بیمه همگانی پنج دهک پایین جامعه و ارائه خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر 7 سال، ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب العلاج با اعتبار 12 هزار میلیارد تومان از جمله اقدامات دولت بود. از رئیس جمهور شهید

وی افزود: تکمیل 17 هزار تخت بیمارستانی نیمه تمام و تکمیل بیمارستان های راکد، بهره برداری از 2 هزار و 700 طرح بهداشتی در سراسر کشور، استخدام 25 هزار نیروی انسانی مورد نیاز وزارت بهداشت از دیگر اقدامات این دولت است.

عین اللهی یکی از اقدامات انجام شده در این دولت را توزیع 380 هزار دستگاه پزشکی پیشرفته با اولویت در مناطق محروم عنوان کرد و خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد فوق، اقدامات دیگری از جمله اجرای طرح نسخه الکترونیکی، کاشت حلزون برای 10 نفر انجام شد. هزار کودک ناشنوا، بیمه رایگان برای 6 میلیون نفر و طراحی و اجرای پروژه درور نیز در این دولت تکمیل شده است.

وزیر بهداشت در پایان با اشاره به این اقدامات بر عزم دولت سیزدهم برای ارتقای سطح سلامت جامعه به ویژه در مناطق محروم تاکید کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا