سلامت خانواده

شکاف لب و کام، بسته شدن مقعد و گاهی اوقات باز شدن دیواره شکم. عوارض انجام یک کار خطرناک برای مادر برای جنین

به گزارش خبرآنلاین، در مادرانی که از دخانیات استفاده می کنند، احتمال ایجاد جفت وجود دارد. یعنی به جای قرار دادن جفت در بالا و در دیواره های رحم، روی دهانه رحم قرار می گیرد که احتمال خونریزی را افزایش می دهد.

سلامت نیوز در خبری نوشت: قاضی عارضه بسیار خطرناک سیگار کشیدن مادر در دوران جنینی را جدا شدن جفت قبل از زایمان دانست و افزود: در این شرایط خطر افت ضربان قلب، خونریزی شدید وجود دارد. ، و از دست دادن جنین در داخل شکم. که می تواند برای سلامتی مادر خطرناک باشد. همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده افزایش فشار خون و مسمومیت در دوران بارداری در زنان مصرف کننده آن مشاهده شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه با بیان اینکه مرگ ناگهانی نوزاد و خطر ابتلا به عفونت نوزاد در آینده در مادران مصرف کننده دخانیات بیشتر خواهد بود، افزود: مادران مصرف کننده دخانیات ممکن است دچار زایمان زودرس و انقباضات رحمی شوند. قبل از هفته سی و هفتم بارداری و همچنین پارگی کیسه آب.

در این شرایط، افزایش عفونت‌ها وارد رحم می‌شوند و همچنین عوارض جدی بر سلامت نوزاد وارد می‌کنند که ممکن است به NICU نیاز داشته باشد. حتی وزن این نوزادان کمتر از حد طبیعی خواهد بود. همچنین زایمان زودرس در مادران مبتلا به دیابت با افزایش مایعات در اطراف جنین، پارگی کیسه آب و زایمان زودرس و همچنین تولد نوزاد بزرگی رخ خواهد داد.

فلوشیپ پریناتولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: اختلالات رشدی، رفتاری و خلقی از جمله اختلالات یادگیری، اختلالات شناختی و ADHD می تواند از عوارض مصرف سیگار در مادران مصرف کننده باشد که مشکلاتی را برای خانواده ها در منطقه ایجاد خواهد کرد. آینده.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، دادگر گفت: برخی از عوارض سیگار با خاتمه بارداری بهبود می یابد از جمله زایمان زودرس و مسمومیت بارداری که در صورت تجویز به موقع درمان و داروهای مناسب، عارضه ای ایجاد نمی کند. همچنین برخی از ناهنجاری ها مانند شکاف لب و کام و بسته شدن مقعد را می توان با جراحی درمان کرد، اما برخی از نقایص قلبی عروقی و اختلالات شریان ریوی را نمی توان درمان کرد.

۴۷۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا