سلامت خانواده

پذیرش روزانه 800 بیمار در بیمارستان شهید معیری / ارائه خدمات رایگان به بیمه شدگان

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان تامین اجتماعی، امیر شقاقی اظهار کرد: بیمارستان شهید دکتر معیری تامین اجتماعی با قدمتی 60 ساله و یکی از مراکز اصلی ارائه خدمات ارتوپدی است. به طور متوسط ​​روزانه 800 بیمار در این بیمارستان متعلق به سازمان تامین اجتماعی که تمامی خدمات آن برای بیمه شدگان تامین اجتماعی رایگان است به این مرکز درمانی مراجعه و تحت درمان قرار می گیرند.

وی افزود: روزانه 40 تا 45 عمل جراحی انجام می شود و تجهیزات جراحی ارتوپدی این مرکز درمانی مانند دریل ارتوپدی، دستگاه آرتروسکوپی (دستگاه مشاهده و درمان مشترک) و فلوروسکوپی (دستگاه تصویربرداری حین جراحی) که در اتاق عمل این بیمارستان یکی از بهترین انواع این تجهیزات در جهان محسوب می شود.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی شهید دکتر معیری گفت: در بخش درمان این سازمان با 84 مرکز درمانی بستری خصوصی و هیات مدیره پاسخگوی نیازهای درمانی بیمه شدگان است و بیمارستان شهید دکتر معیری تهران نیز تخصصی است. مرکز خدمات ارتوپدی این سازمان.

شقاقی تصریح کرد: بیمارستان های متعلق به سازمان تامین اجتماعی ظرفیت بسیار ارزشمندی در زمینه ارائه خدمات بستری به حدود 46 میلیون بیمه شده این سازمان است. ارتوپدی در بخش خصوصی، این خدمت مزیت بزرگی است که از نظر دسترسی مناسب به خدمات درمانی، آرامش خاطر بیمه شده را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه این مرکز درمانی یکی از قدیمی ترین مراکز درمانی تامین اجتماعی است که در سال 1339 به بهره برداری رسید، افزود: این بیمارستان با مساحت 3500 متر مربع و زیربنای 7 هزار متر مربع در سه طبقه ساخته شده است. و این مرکز دارای 96 تخت می باشد. و پنج بخش بستری هستند.

رئیس بیمارستان شهید تامین اجتماعی دکتر معیری به فعالیت 55 پزشک در این بیمارستان اشاره و بیان کرد: از این تعداد 20 پزشک دارای تخصص ارتوپدی عمومی و فوق تخصص ارتوپدی در زمینه های ستون فقرات، شانه، دست و زانو هستند. ، که جراحی های تخصصی و فوق تخصصی انجام می دهند. می دهند.

شقاقی درباره تعداد مراجعه کنندگان به این مرکز درمانی گفت: در شش ماهه دوم سال 1402 تعداد 4700 بیمار در این بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفته اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته و این افزایش بیشتر مربوط می شود. به مواردی که جراحی های بزرگی انجام شده است، بیمارستان معیری با 60 سال قدمت یکی از مراکز شناخته شده در زمینه خدمات ارتوپدی است که بیماران زیادی از سراسر کشور به این مرکز مراجعه می کنند.

وجود به روزترین تجهیزات جراحی در بیمارستان معیری

وی افزود: بخشی از هزینه های خدمات بستری در بیمارستان ها مربوط به هزینه هتل، تخت، ICU و دارو است. بخشی از آن هزینه حق الزحمه جراح و بیهوشی و بخشی دیگر مربوط به پروتزهای مصرفی است. تمامی این خدمات در بیمارستان های خصوصی تامین اجتماعی به صورت رایگان به بیمه شدگان ارائه می شود در حالی که در سایر بیمارستان ها هزینه جراحی تعویض مفصل زانو بیش از 40 تا 50 میلیون تومان است.

رئیس بیمارستان معیری گفت: معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی دارای بیمارستان های تخصصی بسیاری در سراسر کشور است که خدمات رایگان آنها موجب آرامش خاطر بیمه شدگان می شود و این خدمات از درمان بیماری های مزمن تا جراحی های بزرگ و همچنین شیمی درمانی و رادیوتراپی بیماران سرطانی که از جمله درمان های پرهزینه است به صورت رایگان در اختیار بیمه شده قرار می گیرد.

شقاقی با بیان اینکه اتاق عمل این مرکز درمانی از بهترین تجهیزات ارتوپدی برخوردار است، خاطرنشان کرد: شاید کمتر بیمارستانی در تهران وجود داشته باشد که چنین مجموعه ای از امکانات جراحی ارتوپدی به روز داشته باشد. دریل های ارتوپدی این مرکز از برندهای معتبر ساخته شده است و دستگاه آرتروسکوپی (دستگاه مشاهده و درمان مفاصل) و فلوروسکوپی (دستگاه تصویربرداری حین جراحی) مورد استفاده در این مرکز بهترین در دنیا محسوب می شود.

وی راه اندازی دپارتمان سنجش تراکم استخوان (BMD) را یکی از اقدامات مهم انجام شده در جهت ارتقای خدمات درمانی بیمارستان عنوان کرد و ادامه داد: دستگاه سنجش تراکم استخوان این بیمارستان یکی از بهترین برندهای دنیاست که به دلیل با توجه به هزینه بالای سنجش تراکم استخوان در بخش‌های خصوصی که از 400 هزار تومان تا یک میلیون تومان است، ارائه رایگان این خدمات امکان دسترسی آسان بیمه‌شدگان به این خدمات پزشکی را در شش ماه گذشته بیش از 1500 مورد داشته است. سنجش تراکم استخوان در این بیمارستان انجام شده و می‌توان گفت حدود 1.5 میلیارد تومان در هزینه‌های درمانی بیماران بیمه شده صرفه‌جویی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا