اخبار سلامت

توقف کاهش جمعیت/ بسیاری از خانواده های مرفه فرزند کمتر دارند

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، نشست خبری اعلام جزئیات آغاز «طرح ملی نهضت سوادآموزی سلامت» با همکاری وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و معاونت آموزشی در سلامت جو برگزار شد. دفتر امور زنان ریاست جمهوری با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده دولت سیزدهم.

دکتر خزعلی در این جلسه در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه نزدیک به سه سال از اجرای قانون جمعیت جوانان می گذرد و تغییر محسوسی در نرخ باروری نداشته ایم؛ در حالی که رویکرد اصلی قانون جمعیت جوانان است. برای اعطای مشوق های اقتصادی، وزارت بهداشت اعلام کرده است که مسائل فرهنگی نقش عمده ای در فرزندآوری دارد، معاونت زنان برای فرهنگ سازی در بین زنان چه اقدامی برای افزایش فرزندآوری انجام داده است؟ وی تصریح کرد: ما برخی از مسائل مربوط به خانواده و فرزندآوری را پیگیری می کنیم اما این رسالت اصلی ما نیست زیرا ستاد ملی جمعیت سازمانی است که برای موضوع جوانی جمعیت ایجاد شده که بودجه مشخصی دارد. ، و اگر وارد این موضوع شویم با کار قبلی تداخل پیدا می کند. می آید.

وی افزود: اگرچه در این سه سال با اجرای ناقص قانون جوانان جمعیت مواجه بودیم، اما نمی توان گفت که اجرای این قانون تغییر محسوسی در روند جمعیت ایران ایجاد نکرده است زیرا در حال حاضر روند نزولی دارد. کاهش جمعیت متوقف شده است توقف روند نزولی نرخ باروری که ما را به سیاهچاله جمعیتی سوق می دهد، اقدامی مثبت تلقی می شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: حمایت های قانون جنبه اقتصادی دارد و از این رو باید در بحث فرهنگ سازی و نگاه خانواده ها کار کنیم. زیرا در حال حاضر شاهد هستیم که بسیاری از خانواده های ثروتمند نسبت به خانواده هایی که وضعیت اقتصادی نامناسب تری دارند، فرزندان کمتری دارند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا