بهداشت و درمان

۳ زائر ایرانی از ابتدای حج فوت شده‌اند

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابناسید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت وی با بیان اینکه آمار فوتی ها در حج امسال نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است، افزود: از آغاز عملیات حج (24 اردیبهشت) تا کنون دو زائر در مکه و یک نفر در مدینه جان باخته اند.

وی در عین حال گفت: تاکنون اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان موثر بوده است.

رئیس سازمان حج و زیارت که در همایش سراسری روحانیون و زائران اهل سنت در مکه مکرمه سخنرانی می کرد، گفت: همه تلاش می کنیم بهترین خدمات را به زائران اهل سنت ارائه کنیم و بر این اساس امسال انتخاب کردیم. تعدادی از بهترین و نزدیک ترین هتل ها به حرم. تقدیم به زائران اهل سنت.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین با بیان اینکه مقام معظم رهبری در آخرین دیدار با مسئولین حج، لزوم توجه به ذکر و یاد خدا و استفاده از فرصت های موجود در حج امسال را یادآور شدند، در خصوص حج ابراهیمی سخنانی را بیان کردند. افزود: دفاع از مظلوم از درس های حضرت ابراهیم است. همان کاری که الان در کشورهای دیگر و حتی در آمریکا انجام می دهند، بر اساس فطرت الهی از فلسطین دفاع می کنند. ما دشمنان خدا و ظالمان را محکوم و لعن می‌کنیم و قدردان اهل سنت عزیز هستم که بسیاری از آنها مرزنشین هستند و دست بر سینه دشمنان گذاشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به سواد و فضل روحانیون اهل سنت ایران با توجه به دروسی که گذرانده اند، آنان را افرادی کم توقع و سرشار از خیر توصیف کرد و گفت: با تلاش همه تمامی امکانات برای انتقال زائران اهل سنت به مشیره فراهم است. هدف از انجام حج، آمادگی است.

نواب با اشاره به اینکه حدود 900 هزار نفر در ایران در آستانه اعزام به حج هستند و بیش از بدنه کارگزاری حج برای اعزام زائران کم شده است، گفت: اکنون پزشکان زائری داریم که داوطلبانه در مرکز پزشکی حج و زیارت خدمت می کنند. در طول تاریخ زیارت در ایران، امسال نسبت خادمان به زائران نسبت به تمام مقاطع کمتر است و با کاهش خادمان حج هفت کاروان به تعداد زائران اضافه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین هادی اکبری مدیر امور اهل سنت بعثتوی در این همایش از حضور بیش از 12 هزار زائر اهل سنت از 11 استان ایران در حج 1403 خبر داد و گفت: زائران اهل سنت علاوه بر نظم، انضباط و قناعت، الگوی وحدت ایران اسلامی را در سرزمین وحی به نمایش گذاشته اند. .

وی تعداد کاروان های اهل سنت در حج امسال را 98 کاروان اعلام کرد و افزود: زائران دو کاروان مشترک هستند و شیعه و سنی در کنار هم زندگی می کنند.

مدیر بعثه اهل سنت با اشاره به اینکه اهل سنت بر اساس اعلام بنیاد شهید بیش از 11 هزار شهید در انقلاب دارند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب شیعی نیست، بلکه مبتنی است. بر اسلام و در سایه وحدت و مشارکت همه اقوام، قدرت ملت ما شکل گرفته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا