سلامت خانواده

چگونه ویتامین D بیشتری دریافت کنیم؟ / 3 راه مطمئن برای دریافت ویتامین D

به گزارش خبرآنلاین، سه راه مناسب برای تامین ویتامین D مورد نیاز بدن عبارتند از:

قرارگیری در معرض نور خورشید: اگر چند بار در هفته، حتی برای مدت کوتاهی، مثلاً 15 دقیقه – 3 بار در هفته، در معرض نور خورشید قرار بگیرید، می توانید بیش از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین D دریافت کنید. توجه داشته باشید که قرار گرفتن در معرض نور خورشید علاوه بر این تامین ویتامین D نیز خطراتی دارد و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد. بنابراین بیش از زمان توصیه شده خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

مکمل: ویتامین D3 بهترین گزینه برای رفع کمبود ویتامین D است، اما قبل از شروع مصرف مکمل های ویتامین D، لازم است با یک آزمایش خون ساده سطح ویتامین D خود را اندازه گیری کنید و در صورت لزوم از قرص ها و سایر مکمل های این ویتامین استفاده کنید. سطح توصیه شده برای ویتامین D 40-60 نانوگرم در میلی لیتر است.

پس از چند ماه از مصرف این دارو، سطح ویتامین D خود را مجددا بررسی کنید و دوز مکمل خود را بر اساس آن تنظیم کنید. مصرف زیاد ویتامین D گهگاه باعث افزایش بیش از حد کلسیم در خون می شود.

غذاهای غنی از ویتامین D: منابع غذایی غنی از ویتامین D عبارتند از: ماهی قزل آلا، ماهی سالمون، شیر گاو، آب پرتقال، شیر سویا، زرده تخم مرغ، قارچ، جگر گاو، غلات و جو دوسر.

منابع: کلیولند کلینیک ، سرطان سینه ، سرطان پستان

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا