سلامت خانواده

مضرات جوش شیرین در نان / برخورد با نانوایی های متخلف – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

زهرا پوراحمد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طبق قوانین و مقررات مربوط به ایمنی و سلامت نان، نانوایی ها حق افزودن جوش شیرین به نان را ندارند و برای تولید نان باید از مخمر یا خمیر ترش استفاده کنند.

وی افزود: جوش شیرین از تخمیر نان جلوگیری می کند و این تخمیر نشدن باعث اختلالات متابولیک در بدن از جمله سوء هاضمه می شود.

پوراحمد ادامه داد: استفاده از جوش شیرین نه تنها باعث کاهش عطر و طعم نان می شود، بلکه باعث کم خونی، پوکی استخوان، بیماری های قلبی عروقی، بیماری های روده ای و اختلال در دستگاه گوارش می شود.

وی افزود: سازمان غذا و دارو استفاده از جوش شیرین در فرآوری خمیر را ممنوع کرده است و این تصمیم به نفع کیفیت و سلامت نان است در صورتی که نانوایی ها از مخمر برای فرآوری خمیر استفاده کنند و اجازه تهیه خمیر را بدهند. این باعث افزایش کیفیت نان می شود.

پوراحمد گفت: متاسفانه برخی نانوایی ها به دلیل عجله در تهیه خمیر و سودی که دارند از جوش شیرین استفاده می کنند. استفاده از جوش شیرین در نان ممنوع است و در صورتی که طی مراحل بازرسی، کارشناسان سازمان غذا و دارو متوجه شوند که نان حاوی جوش شیرین است. تولیدکنندگان به مراجع قضایی معرفی می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا