سلامت خانواده

رژیم گیاهخواری می تواند امید به زندگی را افزایش دهد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو نت، دکتر والتر کشور“، استاد همهگیرشناسی و تغذیه در دانشگاه هاروارد و محقق ارشد، می‌گوید: “تغییر نحوه غذا خوردن می‌تواند به کند کردن روند تغییرات آب و هوایی کمک کند. و آنچه برای کره زمین سالم‌تر است برای انسان نیز سالم‌تر است.”

این رژیم که به عنوان رژیم غذایی سلامت سیاره ای (PHD) شناخته می شود، بر غذاهای گیاهی با حداقل فرآوری شده تاکید دارد، در حالی که اجازه مصرف متعادل گوشت و غذاهای لبنی را می دهد.

در مطالعه جدید از داده های سلامت بیش از 200000 مرد و زن استفاده شد که تا 34 سال تحت نظر بودند.

محققان دریافتند افرادی که رژیم غذایی آنها بیشتر با رژیم غذایی PHD سازگار است، 30 درصد کمتر در معرض خطر مرگ زودهنگام در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی آنها کمترین سازگاری را داشت، داشتند.

این مطالعه نشان داد که این موضوع برای هر علت اصلی مرگ از جمله سرطان، بیماری قلبی و بیماری ریوی صادق است. هیچ یک از شرکت کنندگان در ابتدا بیماری مزمن نداشتند حاد نداشت.

آنها هر چهار سال یک بار پرسشنامه مواد غذایی را انجام می دهند یک بار تکمیل و بر اساس دریافت 15 گروه غذایی شامل سبزیجات، مرغ، غلات کامل و آجیل امتیازدهی شدند.

این مطالعه نشان داد افرادی که عادات غذایی آنها با PHD سازگارتر است نیز تأثیر مثبت بیشتری بر محیط زیست دارند. در مقایسه با آنهایی که کمترین پایبندی را داشتند، تأثیر آنها شامل کاهش 29 درصدی در انتشار گازهای گلخانه ای بود.

به گفته محققان، استفاده کمتر از زمین برای تولید مواد غذایی کلیدی برای ترویج احیای جنگل است. احیای جنگل ها کلید کاهش سطح گازهای گلخانه ای است که به تغییرات آب و هوایی دامن می زند.

کشور هاروارد در یک بیانیه خبری گفت: «یافته‌ها نشان می‌دهند که سلامت انسان و سیاره چقدر به هم مرتبط است. “تغذیه سالم پایداری محیطی را افزایش می دهد، که به نوبه خود برای سلامت و رفاه هر فرد روی زمین ضروری است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا