سلامت خانواده

افزایش قد با مصرف این غذاها

به گزارش خبرآنلاین، اگرچه پس از رسیدن به حداکثر قد، دیگر امکان افزایش قد وجود ندارد، اما برخی از غذاها می توانند با حفظ سلامت استخوان ها، مفاصل و بدن به حفظ قد فعلی کمک کنند. به عنوان مثال، پروتئین نقش کلیدی در رشد دارد و در عین حال باعث ترمیم بافت و عملکرد سیستم ایمنی می شود. سایر ریز مغذی ها مانند کلسیم، ویتامین D، منیزیم و فسفر نیز در سلامت استخوان ها نقش دارند و برای رشد بسیار مهم هستند.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که پروبیوتیک ها، نوعی باکتری مفید که اغلب در غذاهای تخمیر شده یافت می شود، می تواند رشد قد را در کودکان افزایش دهد.

در این مطلب با هفت ماده غذایی مفید برای رسیدن به قد دلخواه آشنا می شوید.

1) مرغ

مرغ منبع بسیار خوبی از مواد مغذی برای رشد است، مانند پروتئین، ویتامین B12 و تورین. از دیگر مواد مغذی مرغ می توان به نیاسین (ویتامین B3)، سلنیوم، فسفر و ویتامین B6 اشاره کرد.

2) بادام

بادام سرشار از ویتامین E است و مصرف این ماده از تشکیل استئوکلاست ها (نوعی سلول تجزیه کننده بافت استخوانی) جلوگیری می کند.

3) ماست

ماست سرشار از پروتئین و همچنین کلسیم، منیزیم، فسفر و پتاسیم است. برخی از انواع نیز ممکن است حاوی پروبیوتیک هایی باشند که ممکن است به بهبود رشد کمک کنند.

4) تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین و ویتامین D به همراه چندین ریز مغذی مهم دیگر از جمله ویتامین B12 و فولات است. ویتامین D جذب کلسیم را برای کمک به حفظ سلامت استخوان ها افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم تخم مرغ می تواند با افزایش قد همراه باشد.

5) شیر

شیر حاوی مقدار خوبی پروتئین در هر وعده به همراه چندین ریز مغذی دیگر از جمله کلسیم، فسفر و منیزیم است که برای سلامت استخوان ها و کمک به رشد و قد بسیار مهم هستند.

6) ماهی قزل آلا

ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. همچنین حاوی مواد مغذی دیگری مانند پروتئین، ویتامین B، ویتامین D، سلنیوم و پتاسیم است. ویتامین D با افزایش جذب کلسیم در روده به رشد و تکامل استخوان ها کمک می کند.

7) کینوا

کینوا یک پروتئین کامل غنی از منیزیم است که می تواند تراکم مواد معدنی استخوان را افزایش دهد. همچنین کینوا حاوی مقدار زیادی منگنز، فولات (ویتامین B9) و فسفر است که همگی برای سلامت استخوان ها مهم هستند.

منبع: Healthline

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا