سلامت خانواده

چگونه سرماخوردگی معده را درمان کنیم؟

به گزارش خبرآنلاین، ودود خوش طینت، متخصص طب و تغذیه ایرانی در پاسخ به این سوال که سردی معده چه علائمی دارد، گفت: برای هضم صحیح و کامل معده به گرمای غریزی کافی در معده نیاز داریم. غذا.

فارس در خبری نوشت: وی ادامه داد: اگر این دماها به دلایل مختلف کاهش یابد که دلیل اصلی آن سردی معده است، واکنش های لازم در معده برای هضم غذا انجام نمی شود و معده ضعیف می شود که این امر باعث می شود افزایش اشتها و در نتیجه چاقی. تبدیل شد. دلیل این امر سبک زندگی ناسالم، پرخوری، کم تحرکی و مصرف زیاد غذاهای سرد است که باعث ایجاد بلغم و سودا در معده می شود.

این متخصص طب ایرانی گفت: در صورت غلبه بلغم در معده، میل به خوردن شیرینی جات، حالت تهوع، آروغ ترش، نفخ، افزایش بزاق به ویژه هنگام خواب، سفیدی زبان و صورت، ضعف و بی حالی، سفیدی ادرار. و عدم تشنگی و تند نبض در فرد ایجاد می شود.

خوش طینت افزود: در صورت غلبه سودا در معده، اشتهای زیاد و کاذب، سوء هاضمه، سوزش معده به ویژه در بالای معده، ترشی دهان، بزرگی طحال، افکار و خیالات منفی، وسواس و گاهی یبوست ایجاد می شود. به شخص

وی عوامل غذایی سوء هاضمه را تند خوردن و نجویدن کافی غذا عنوان کرد و گفت: در این حالت فرد با نوشیدن آب و سایر مایعات مانند نوشابه سعی در بلع غذا دارد. این مشکل اصلی ما هنگام غذا خوردن است.

این متخصص طب سنتی تاکید کرد: مصرف غذاهای دیر هضم، پرخوری، مصرف آب یخ و غذاهای سرد نیز باعث سوء هاضمه و سردی معده می شود.

خوش طینت با تاکید بر اینکه بدن در فصل تابستان به مایعات بیشتری نیاز دارد، گفت: مایعات نباید خیلی سرد باشند و دمای آن با آب لوله کشی یکسان باشد. در تابستان می توانید مقداری آبلیمو و عسل به آب اضافه کنید و در چند مرحله در طول روز بنوشید.

فرمود: مایعات در ظروف دهان باز باشد. مایعات را با نی نخوریم. هر چه دهانه ظرف بازتر باشد و لب ها در هنگام نوشیدن گشادتر باشند و چشمان ما آب را بیشتر ببیند، تشنگی سریعتر رفع می شود.

این متخصص طب ایرانی با اشاره به اینکه سردی غذاها دو حالت بالقوه و بالفعل دارد، گفت: بستنی و آب سرد در واقع سرد هستند و سرد به نظر می رسند، اما لبنیات، گوجه فرنگی و خیار، ترشی و سرکه، گوشت گوساله و گاو، همه اینها هستند. انواع ماکارونی و ماکارونی، فست فودها، غذاهای منجمد و باقیمانده آن عمدتاً سرد هستند.

خوش طینت تصریح کرد: راه حل اصلی برای پیشگیری از سرماخوردگی معده بهبود خلق و خو است. خوردن آب و عسل با معده خالی بسیار مفید است. عسل را می توان در آب جوش نیز حل کرد. هر فردی مزاج خاص خود را دارد و باید در خوردن غذاها مزاج را رعایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: شربت آب پز زیره کرمان، گل قند با دانه انیسون، شربت زنیان، چای بابونه یا آویشن همراه با طالبی یا لیموترش به درمان کمک می کند. نعناع به صورت برگ و عرق و چای با عسل توصیه می شود; زیرا نعناع طبیعت سردی دارد.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: ترکیب یک قسمت سیاه دانه نیم کوب شده و سه بار عسل به مقدار یک قاشق غذاخوری هر 12 ساعت توصیه می شود. روغن مالی برای معده و معده با روغن بابونه، زیتون، کنجد و سیاه دانه نیز مفید است.

خوش طینت یادآور شد: گرم کردن معده و پرهیز از غذاهای سنگین و دیر هضم مانند تخم مرغ سفت، گوشت گاو و گوساله، کله پاچه و حلیم توصیه می شود. بهترین غذا برای مبتلایان به سوء هاضمه آب نخود یا آبگوشت خودمان بدون رب با دارچین است.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا