سلامت خانواده

باقری: ایران و بریکس می توانند در تعیین مسیر آینده جهان سهیم باشند

گزارش کردن اقتصاد آنلاین به گزارش ایسنا، علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه برجام به روسیه سفر کرده است، پیش از ترک نیژنی نووگورود گفت: برجام یک قدرت اقتصادی با بزرگترین تولیدکنندگان انرژی است. و مصرف کنندگان غیرقابل انکار جهانی است.

باقری در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: برجام به دنبال جایگزینی یکجانبه گرایی آمریکا با رویکرد چندجانبه برای حل مشکلات جهانی است و نمونه آن ناکامی آمریکا در حل بحران غزه با وجود این است. نفوذ در شورای امنیت و حمایت از رژیم صهیونیستی.

وی تاکید کرد: بریکس به دنبال جهانی مبتنی بر عدالت است که در آن هر کشوری بر اساس ظرفیت ها و توانمندی های خود دارای مسئولیت ها و حقوقی باشد.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نشست وزرای امور خارجه برجام با اقبال 10 کشور عضو و همچنین متقاضیان عضویت 10 کشور مواجه شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای بریکس، می تواند در تعیین جهت آینده جهان در کنار سایر قدرت ها نقش داشته باشد.

باقری با بیان اینکه ایران با هوشمندی و تدبیر به دنبال منافع ملی خود و همچنین منافع کشورهای مستقل است، گفت: عضویت در برجام فرصتی برای ایران است تا جایگاه خود را به عنوان یک قدرت منطقه ای در عرصه بین المللی ارتقا دهد.

وی در پایان گفت: ایران می تواند با حضور فعال در برجام به صلح و توسعه پایدار در منطقه و جهان کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا