بهداشت و درمان

لزوم به‌روزرسانی جرایم دخانیات هر ۳ سال یکبار

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر بهزاد ولی زاده گفت: کودکان و نوجوانان هدف صنعت دخانیات هستند و ضعف قوانین باعث آسیب دیدن این گروه ها می شود. بنابراین بحث جرایم بسیار مهم است.

رئیس دبیرخانه ستاد ملی مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت با اشاره به اینکه قانون جامع مبارزه با دخانیات در سال 1397 به تصویب شورای اسلامی رسید، تصریح کرد: این جرایم باید هر سه سال یکبار به روز شود. در سال 1397 جرایم تبلیغاتی حدود 44 میلیون تومان، فروش جرایم بدون مجوز حدود 26 میلیون تومان، جریمه فروش به افراد زیر 18 سال 8.7 میلیون تومان و جریمه استعمال دخانیات در اماکن عمومی 87 هزار تومان بوده است. تومان.

وی افزود: مسئولیت اجتماعی بسیار مهم است، فروشندگان دخانیات باید بدانند که عرضه و فروش محصولات دخانی به افراد زیر 18 سال ممنوع است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، ولی زاده با بیان اینکه وزارت بهداشت سامانه 190 را برای گزارش شکایات بهداشتی به مردم معرفی کرده است، گفت: برخی از واحدهای صنفی متخلف قانون را رعایت نمی کنند و اعتراض دارند. نظارت است و باید به این موضوع رسیدگی شود.» فروش سیگار، قاچاق سیگار و فروش به افراد زیر 18 سال ممنوع بوده و مقام قضایی باید مجوز و مجوز فروش را از متخلفان اخذ کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا