بهداشت و درمان

کارگروه مشترک ایران و سازمان بهداشت جهانی برای حذف هپاتیت C تشکیل می‌شود

معاون بهداشتی وزارت بهداشت در هفتادمین مجمع جهانی بهداشت بر تشکیل کارگروه مشترک رفع هپاتیت C با معاون مدیرکل بیماری های واگیر و غیرواگیر سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر حسین فرشیدی در هفتاد و هفتمین مجمع جهانی بهداشت که در ژنو برگزار شد، در دیدار با دکتر جروم سالومون معاون مدیرکل بیماری های واگیر و غیرواگیر سازمان جهانی بهداشت ، در خصوص همکاری برای رفع هپاتیت. ج در جمهوری اسلامی ایران مذاکره شد.

فرشیدی در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در ایران برای کنترل و پیشگیری از هپاتیت C، بر نقاط قوت برنامه ملی ایران از جمله سیستم قوی خدمات مراقبت های اولیه بهداشتی (PHC) و یکپارچه سازی برنامه مبارزه تاکید کرد. و هپاتیت را در این سیستم کنترل کنید. .

سالومون ضمن تبریک به ایران به دلیل تعهد و اراده قوی در زمینه حذف هپاتیت C، آمادگی سازمان بهداشت جهانی را برای حمایت از برنامه‌های ایران در این زمینه اعلام کرد.

وی همچنین از ایران به عنوان الگویی برای سایر کشورهای منطقه در زمینه کنترل و رفع هپاتیت C یاد کرد.

در این مذاکرات، طرفین بر تشکیل کارگروه مشترکی برای حمایت از برنامه حذف هپاتیت C در ایران و اعزام تیمی از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به ایران برای بررسی نقاط قوت و نیاز کشورمان به توافق رسیدند. این زمینه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا