سلامت خانواده

کدام شهرهای کشور تا پایان هفته بیشترین میزان گرد و غبار را تجربه می کنند؟

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پژوهشگاه ملی هواشناسی و علوم جوی، آخرین گزارش به روز پیش بینی گرد و غبار ایران و 23 کشور همسایه بر اساس خروجی مدل WRF-CHEM مرکز بین المللی مطالعات گرد و غبار پژوهشکده ملی هواشناسی و علوم جوی از بیست ثانیه تا بیست و چهارم ژوئن 1403 تولید و ارائه شد که بر اساس آن برای امروز، بیست ثانیه گرد و غبار خردادماه در مناطق عراق، غرب عربستان، جنوب عمان، جنوب ایران، جنوب پاکستان، غرب قزاقستان و ازبکستان با شدت قابل توجهی و در مصر، سودان، غرب ایران، نیمه شمالی ترکمنستان و مرز مشترک عمان با شدت کمتری پیش‌بینی می‌شود. و یمن

در این روز گرد و غبار در ایران با شدت قابل توجهی در جنوب سیستان و بلوچستان، غرب ایلام، غرب کرمانشاه و غرب هرمزگان با شدت کمتری در استان های غربی و شمال غربی از جمله خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان و استان. مشترك فارس و بوشهر نيز در استان‌هاي شمالي سيستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبي، شمال شرق خراسان رضوي و آذربايجان شرقي با شدت كمتر مشاهده مي‌شود.

روز چهارشنبه 22 خرداد ماه، غلظت گرد و غبار در شمال مصر، جنوب عمان و یمن، شمال دریای سرخ، شمال دریای خزر و سواحل شرقی آن از جمله کشورهای قزاقستان، شمال ترکمنستان پیش بینی می شود. ، مرز مشترک دریای خزر و روسیه و همچنین شرق عربستان و غرب و جنوب است. غرب ایران نسبت به روز گذشته افزایش می یابد.

بیشترین غلظت گرد و غبار بر فراز ایران در جنوب سیستان و بلوچستان، بوشهر، مرز مشترک خوزستان، ایلام و لرستان، گرد و غبار با شدت کمتر در خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، جنوب اردبیل، جنوب زنجان، همدان، لرستان، اراک، در هرمزگان و شمال گیلان، همچنین در استان های غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و رضوی، البرز، قزوین، تهران، قم و مرکز سمنان.

پنجشنبه، بیست و چهارم گرد و غبار خرداد در سواحل غربی و شرقی دریای سرخ، عراق، کویت، جنوب سوریه، عمان، جنوب یمن، نواحی غربی و شرقی عربستان، پاکستان، افغانستان، دریای خزر و سواحل غربی و شرقی آن، آذربایجان شرقی، ترکمنستان، قزاقستان، ترکمنستان و مرز مشترک دریای خزر و روسیه با شدت متفاوتی گسترش خواهد یافت.

در ایران به جز شمال کرمان، شرق اصفهان، یزد، شرق فارس و شمال اردبیل سایر استان‌ها شاهد گرد و غبار با شدت‌های متفاوت خواهند بود و بیشترین شدت گرد و غبار در بوشهر، غرب فارس، جنوب و مرکز خوزستان و جنوب شرق سیستان و جنوب شرق سیستان پیش‌بینی می‌شود. بلوچستان

گزارش پیش‌بینی گرد و غبار کشور توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی کشور با اهداف تحقیقاتی در زمان وقوع پدیده گرد و غبار تهیه و تولید می‌شود. برای این منظور این گزارش روزانه (به جز روزهای تعطیل) به روز می شود.

علاقه مندان می توانند جهت دسترسی به پیش بینی نقطه ای مقادیری از قبیل غلظت گرد و غبار، باد و دما در ایستگاه های موجود در منطقه به سایت اینترنتی به سایت www.dust.rimas.ac.ir مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا