سلامت خانواده

مکمل هایی که به بهبود کیفیت خواب کمک می کنند

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خواب کافی و باکیفیت این فرصت را به بدن می دهد تا ماهیچه ها و بافت ها را بازسازی کند، در واقع خواب باکیفیت به اندازه ورزش و تغذیه مناسب اهمیت دارد و نباید از آن غافل شد. مصرف برخی مکمل های دارویی می تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند که در زیر به معرفی و بررسی برخی از آنها می پردازیم:

ملاتونین

ملاتونین مکمل که اغلب به عنوان هورمون خواب طبیعی بدن شناخته می شود، نقش مهمی در تنظیم چرخه خواب و بیداری انسان ایفا می کند. ملاتونین مصرف مکمل ها برای افرادی که از بی خوابی رنج می برند می تواند مفید باشد ملاتونین بدن را برای یک خواب آرام آماده می کند و به بهبود کیفیت خواب کمک می کند.

منیزیم

منیزیم نقش مهمی در بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن ایفا می کند، از جمله تنظیم خواب، این ماده معدنی به بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک می کند و باعث می شود شما در شب راحت تر بخوابید.

را تیان آن من

را تیان آن من به وفور در چای سبز یافت می شود، این یک اسید آمینه است که اثرات آرام بخشی بر بدن و ذهن انسان دارد، بنابراین یک مکمل عالی برای مصرف قبل از خواب است. مکمل را تیان آن من می تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد و به طور قابل توجهی به بهبود کیفیت خواب کمک کند.

هیدروکسی تریپتوفان -5 (5-HTP)

5-HTP یک اسید آمینه است تریپتوفان مشتق شده است، پیش ساز سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است و نقش مهمی در تنظیم خلق و خو و بهبود کیفیت خواب دارد. 5-HTP مکمل می تواند سطح سروتونین فعالیت مغز را افزایش می دهد و احساس آرامش و رفاه را تقویت می کند، همچنین ممکن است به تنظیم چرخه خواب و بیداری و بهبود کیفیت خواب کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا