سلامت خانواده

نجات 6000 ناشنوا با غربالگری – آژانس خبری مهر | اخبار ایرانی و جهانی

به گفته خبرگزاری مهر ، کلینیک روانشناسی یاران امروز با مشارکت سید جاواد حسینی ، رئیس سازمان رفاه این کشور افتتاح شد. این کلینیک برای اولین بار خدمات روانشناسی و مشاوره تخصصی را به افراد ناشنوا ارائه می دهد.

خدمات تخصصی کلینیک روانشناسی یاران شامل روان درمانی کودک و نوجوان ، ارزیابی روانشناختی و ارزیابی ، مشاوره خانواده و والدین ، ​​مشاوره کودک ناشنوا و ناشنوا و همچنین کارگاه های مبتنی بر خانواده برای تقویت مهارت های والدین است.

ناشنوایی

در این مراسم ، سید جاواد حسینی ، رئیس سازمان Welfare ، گفت: “روز جهانی ناشنوایان امسال در ایفاهان برگزار شد و ویژه ناشنوایان برای ناشنوایان. در این طرح ، بارکدهای دیجیتال در کنار آثار تاریخی نصب شده اند تا بازدید کنندگان ناشنوا فیلم مقدمه ای از معرفی بناهای تاریخی در زبان امضای ایران را اسکن کنند.

وی افزود: ناشنوایی یکی از شایع ترین اختلالات نوزادان است که دو برابر سایر اختلالات دارد. به همین دلیل ، سازمان رفاه وظیفه غربالگری ، تشخیص و مداخله زودهنگام را بر عهده دارد. تاکنون 5 میلیون نفر در طی یک ماه غربالگری ، در سه ماه تشخیص داده شده اند و کمتر از شش ماه مداخله تشخیص داده شده اند. این اقدامات منجر به پوشش 5 ٪ از تولد کشور و جلوگیری از ناشنوایی 6000 شد.

رئیس سازمان رفاه در ادامه به اقدامات دیگر اشاره کرد: انجام 5 میلیون غربالگری چشم و پیشگیری از نابینایی 6000. کاهش تنبلی در ایران به 4.9 درصد در مقایسه با 2 ٪ جهانی ؛ بررسی 6000 نوزاد در روند غربالگری شنوایی سال گذشته ؛ ایجاد 6000 شغل برای ناشنوایان در سال گذشته ؛ طراحی ماژول صلاحیت شغلی در همکاری با سازمان فنی و حرفه ای ؛ تخصیص 5 میلیارد دلار اعتبار برای ارائه 6000 توانبخشی حلزون و کاشت. استفاده از ناشنوایان در قالب فعالیتهای هنری در قالب 2 گروه ؛ مجموعه جدید ادو در تهران شامل خانه هنری افراد دارای معلولیت و پردیس توانمندسازی کودک است که در آینده افتتاح خواهد شد و سال گذشته 5 ناشنوا را تأمین می کند.

وی افزود: “5000 ناشنوا از یک میلیون و 6000 نفر با پشتیبانی از رفاه نیز در سال گذشته آموزش دیده اند و ما قصد داریم امسال هزار مترجم را آموزش دهیم ، سال گذشته ما 6000 اعزام مترجم زبان را داریم.

تأکید بر لزوم گسترش روانشناسی ناشنوا

حسینی گفت: تفاوت اصلی ناشنوا و معمولی در زبان ارتباطی وی است. جامعه دوستانه انسان باید زبان علامت را بیاموزد تا بتوانیم از ظرفیت های این کلاس استفاده کنیم. در حال حاضر ، 5 نخبگان ناشنوا در پایگاه داده رفاه ثبت شده اند. همانطور که ما روانشناسی سالمندان را توسعه داده ایم و امسال 3000 روانشناس را آموزش داده ایم ، روانشناسی ناشنوا باید گسترش یابد. اولین اصل روانشناسی پذیرش است و برای برقراری ارتباط مؤثر با ناشنوایان ، روانشناسان زبان باید به آنها مراجعه شود.

وی تأکید کرد: رفاه توسعه خدمات روانشناسی ویژه به ناشنوایان را در جهت حرکت به سمت جامعه دوستانه انسان دنبال خواهد کرد.

ضرورت مشاوره برای ناشنوایان

همچنین ، محمد نصیری ، مدیر کل رفاه استان تهران ، گفت: “یکی از وظایف حاکمیت دسترسی به خدمات است و در زمینه سلامت روان ، مشاوره برای ناشنوایان از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، که نیاز به استفاده از زبان امضا دارد.”

وی با اشاره به همکاری خیریه رامونا در قالب مسئولیت اجتماعی علی بابا ، افزود: “این مجموعه ، که برای تسهیل فرزندخواندگی کار می کند ، به ویژه برای کودکان ناشنوا و شنوایی ، فضایی را برای کلینیک یاران فراهم کرده است تا اولین مرکز تخصصی را برای خدمات رایگان به ناشنوایان راه اندازی کند.

Fatemeh Ashrafi ، مدیر عامل شرکت Ramona Group ، گفت: “ما به دنبال راهی برای ارائه بهترین نوع خدمات به همراه خوب و خوب بودیم. امروز ما به عنوان یک استارتاپ چابک در هماهنگی کامل با رفاه کار می کنیم. خانواده های ناشنوا به خدمات بالینی در خارج از مراکز رفاه ویژه نیاز دارند و کلیه مراکز مشاوره ای باید به کلینیک های مربوط به ناشناس ارائه دهند ، بنابراین ما سعی کردیم تمام دوره های مشاوره ای را در مورد Signics Langues Signal یاد بگیریم.

مهداویان ؛ در این مراسم ، روانشناس و مترجم سیگنال همچنین به تجربه 5 ساله در زمینه ناشنوا اشاره کرد: “باید شرایط برای مراجعین ناشنوا در اتاق درمان فراهم شود تا به راحتی صحبت کنند.” امیدوارم بتوانیم روانشناسانی را که زبان امضا را به خوبی می شناسند آموزش دهیم و با کودکان ناشنوا و بزرگسالان رابطه مؤثر داشته باشیم.

رضا محمودی ، معاون رئیس جمهور انجمن ملی ناشنوایان ، تأکید کرد: مشکلات افراد ناشنوا دو برابر بیشتر از مخاطب است ، زیرا برقراری ارتباط برای آنها دشوارتر است. ضروری است که دانشگاه ها برای چندین واحد زبان علامت برای مشاوران و دستیاران آموزش داده شده باشند تا بتوانند در آینده با ناشنوایان ارتباط برقرار کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا