سلامت خانواده

8 علت بیماری های کلیوی

به گزارش خبرآنلاین، بسته به شرایط بیمار ممکن است نیاز به مصرف مسکن وجود داشته باشد. به نظر می رسد نوشیدن آب زیاد برای از بین بردن سنگ کلیه ضروری است. درد شدید در پهلو، دردی که تا پایین شکم و کشاله ران امتداد می یابد، درد هنگام ادرار، تهوع و استفراغ، نیاز مداوم به ادرار کردن، تب و لرز (در صورت وجود عفونت)، از علائم سنگ کلیه هستند. .

به گزارش بهداشت نیوز، اگر می خواهید از تشکیل این سنگ ها جلوگیری کنید، باید از علل ایجاد این سنگ ها آگاه باشید. 8 دلیلی که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد شامل موارد زیر است:

_ مصرف نوشابه: اگر فکر می کنید که نوشیدن نوشابه به هضم موثر غذا کمک می کند، در اشتباهید. طبق تحقیقات، فروکتوز موجود در این نوشیدنی ها خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد. مصرف روزانه یک قوطی نوشابه خطر ابتلا به سنگ کلیه را تا 23 درصد افزایش می دهد.

خوردن بیش از حد گوشت: این فرآیند باعث افزایش اسید اوریک در بدن و افزایش خطر ابتلا به سنگ کلیه می شود. کسانی که گیاهخوار هستند یا بیشتر ماهی می خورند 30 تا 50 درصد کمتر در معرض خطر این عارضه هستند.

مصرف بیش از حد مکمل های ویتامین C: طبق مطالعات اخیر، مکمل های ویتامین C عامل ایجاد سنگ کلیه هستند. کسانی که بیش از 7 مکمل ویتامین C در هفته دریافت می کنند، بیشتر مستعد ابتلا به این عارضه هستند. زیرا ویتامین C به صورت اگزالات دفع می شود و می تواند در مجاری کلیه به سنگ تبدیل شود. البته هیچ ارتباطی بین غذاهای طبیعی سرشار از این ویتامین و سنگ کلیه وجود ندارد.

مصرف نکردن مرکبات کافی: مرکبات حاوی سیترات هستند. ترکیباتی که خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهند. افزودن لیمو به آب آشامیدنی یک راه آسان برای جلوگیری از سنگ کلیه است.

مصرف کم کلسیم: اکثر مردم فکر می کنند که کاهش مصرف کلسیم خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد. این فرض اشتباه است زیرا طبق نتایج تحقیقات، افرادی که رژیم غذایی کم کلسیم دارند، بیشتر در معرض ابتلا به سنگ کلیه هستند.

مصرف زیاد سبزیجات تیره: این سبزیجات سرشار از اگزالات هستند و همانطور که گفته شد این ماده خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد. اگر سابقه سنگ کلیه دارید، کمتر از این سبزیجات مصرف کنید.

_ کم آبی بدن: ننوشیدن آب کافی خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد. اطمینان حاصل کنید که حداقل 2 لیتر مایعات در طول روز بنوشید.

_ مصرف زیاد نمک: مصرف بیش از حد نمک میزان کلسیم دفع شده توسط کلیه را افزایش می دهد و خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد. بیشتر نمکی که ما مصرف می کنیم در غذاهای شبه فرآوری شده پنهان است.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا