سلامت خانواده

هر ویتامین را چه زمانی مصرف کنیم؟

به گزارش خبرآنلاین، برخی ویتامین ها و مکمل ها را باید صبح ها همراه با غذا مصرف کرد تا جذب آنها به حداکثر برسد. برخی دیگر را باید شب قبل از خواب مصرف کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، همیشه توصیه می شود که زنان باردار یا کسانی که دارو مصرف می کنند قبل از مصرف مکمل های ویتامینی یا معدنی با پزشک متخصص مشورت کنند. ویتامین های دوران بارداری مانند مولتی ویتامین ها بهتر است صبح ها و به عنوان بخشی از یک برنامه روزانه مصرف شوند.

ویتامین D محلول در چربی است، به این معنی که در آب حل نمی شود، بنابراین برای اطمینان از جذب باید آن را با غذاهای پرچرب مصرف کنید. مهم است که ویتامین D را در برنامه روزانه خود بگنجانید، همراه با صبحانه یا شاید یک میان وعده قبل از خواب (تا زمانی که در خواب شما اختلالی ایجاد نکند).

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است، به این معنی که بهتر است با آب مصرف شود.

امگا 3 دارای عوارض جانبی مانند رفلاکس اسید است. برای مقابله با این عارضه می توانید دوز روزانه را به دو نوبت کوچکتر تقسیم کنید و یکی را صبح و یکی را بعدازظهر مصرف کنید.

باید در نظر داشته باشید که برای جذب حداکثری امگا 3 باید آن را همراه با وعده غذایی حاوی چربی های خوب مصرف کنید. این می تواند به شما در کاهش عوارض جانبی و همچنین افزایش اثربخشی مکمل کمک کند.

اسید فولیک نسخه مصنوعی ویتامین B9 است و به بدن در ساخت گلبول های قرمز سالم کمک می کند. قبل و در طول بارداری، اسید فولیک برای حمایت از رشد مغز، جمجمه و نخاع کودک مهم است.

می توانید اسید فولیک را در هر زمانی از روز مصرف کنید. اسید فولیک یک مکمل محلول در آب است، به این معنی که بهتر است با آب مصرف شود.

منیزیم یک ماده مغذی ضروری است که بر بسیاری از عملکردهای بدن تأثیر می گذارد. مانند بسیاری از مکمل ها، منیزیم باید به بخشی از برنامه روزانه شما تبدیل شود تا اطمینان حاصل شود که همیشه سطح متعادل و کافی منیزیم در بدن وجود دارد.

مکمل های ویتامین E زمانی که با غذا در شب مصرف شوند بهترین عملکرد را دارند. ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که نیاز به چربی طبیعی در وعده های غذایی ما دارد تا جذب شود.

روی به دلیل خواص تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده است. بهتر است این ماده را یکی دو ساعت قبل از غذا به همراه یک لیوان آب مصرف کنید.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا