سلامت خانواده

هشدار؛ داروهای خود را با این نوشیدنی ها مصرف نکنید

به گزارش خبرآنلاین، اما باید بدانید که هر نوشیدنی دیگری به جز آب ممکن است با ترکیبات دارو تداخل داشته باشد و اثربخشی دارو را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، نوشیدنی های معمولی از آب میوه تا نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه یا چای ممکن است اثربخشی برخی داروها را کاهش داده و شرایطی را ایجاد کند که سلامتی را تهدید می کند.

خطرناک ترین نوشیدنی هایی که ممکن است با داروهای خاص مصرف کنید عبارتند از:

آب گریپ فروت: آب گریپ فروت روی 50 نوع داروی مختلف (از جمله داروهای استاتین) اثر منفی دارد. با توجه به اینکه اثر این آب مرکبات بیش از 24 ساعت در بدن باقی می ماند، تغییر زمان مصرف دارو نمی تواند مشکل را حل کند و فرد باید صبر کند تا بیش از 24 ساعت از مصرف آب گریپ فروت گذشته و سپس آن را مصرف کند. دارو. یا باید از نوشیدن آب گریپ فروت خودداری کرد.

_ آب انار: آنزیمی در آب انار وجود دارد که بسیاری از داروهای ضد فشار خون را تجزیه می کند.

_ شیر، شیر سویا و اسموتی های حاوی شیر: کلسیم با داروهای تیروئید تداخل دارد. قبل از مصرف یک نوشیدنی حاوی کلسیم (مانند شیر) باید حداقل 4 ساعت پس از مصرف داروهای تیروئید خود صبر کنید.

_ کافئین (قهوه، چای سبز و نوشیدنی های انرژی زا): مصرف کافئین همراه با داروهای محرک می تواند یک تهدید جدی برای سلامتی در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، اگر همزمان از داروهای افدرین، آسم و آمفتامین استفاده شود و نوشیدنی حاوی کافئین مصرف شود، برای سلامتی فرد خطرناک است.

نوشیدنی های ورزشی: پتاسیم موجود در نوشیدنی های ورزشی می تواند خطرناک باشد اگر این نوشیدنی همزمان با برخی داروهای قلبی یا داروهای ضد فشار خون مصرف شود.

_ چای سبز: چای سبز و سایر مواد غذایی حاوی ویتامین K مانند کلم بروکلی و کلم پیچ را نباید با داروهای رقیق کننده خون مانند کومارین یا وارفارین مصرف کرد زیرا اثربخشی آنها بسیار کاهش می یابد.

_ خمیر: دوغ همان اثرات شیر ​​را دارد. بنابراین مصرف آن همراه با دارو توصیه نمی شود. این نوشیدنی همچنین حاوی کلسیم است که برخی داروها با اتصال به کلسیم از جذب آن جلوگیری می کنند. بنابراین به طور کلی آب نسبت به سایر نوشیدنی ها گزینه بهتری برای مصرف قرص است.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا