سلامت خانواده

هشدار لانکارانی برای افزایش مشکلات روانی – آژانس خبری مهر | اخبار ایرانی و جهانی

به گفته خبرگزاری مهر ، جلسه گروه ارتقاء سلامت آکادمی علوم پزشکی با نمایندگان وزارت آموزش و پرورش ، وزارت علوم ، انجمن هلال احمر و وزارت بهداشت ، با تمرکز بر “استراتژی های جامع بهداشت دانشجویان و دانشجویان در طول و بعد از بحران” شرکت کرد.

در ابتدای جلسه ، کامران باگری لانکرانی ، رئیس گروه ارتقاء سلامت ، بر اهمیت استفاده از فرصت ها و ضرورت قبل از عمل در زمینه سلامت روانی و اجتماعی تأکید کرد.

وی با اشاره به شکل گیری رهبر عالی که دشمن به دنبال ادامه وضعیت “نه جنگ ، بدون صلح” است ، وی بر لزوم توجه بیشتر به پیشگیری روانی ، اجتماعی و عمومی به ویژه در بین دانشجویان و دانشجویان تأکید کرد.

لانکرانی در ادامه هشدار داد که در جامعه انتقالی ، با استناد به افسردگی و اضطراب در بین دانشجویان و دانشجویان ، مشکلات روانی در جامعه انتقالی هشدار داد و تجربیات بین المللی را برای تأکید بر لزوم توجه به کمک های اولیه روانپزشکی اولیه و تقویت مقاومت به عنوان استراتژی های کلیدی فراهم کرد.

علاوه بر این ، محمد حسین تقدسی ، عضو آکادمی علوم پزشکی ، استراتژی های سلامت جامع را در این بحران بیان کرد.

وی بر لزوم تمرکز بر خسارات پنهان و تلفات ، به ویژه اثرات روانشناختی و اجتماعی بحران ها تأکید کرد و بر لزوم تدوین اقدامات مؤثر برای مقابله با اضطراب ، ابهام و اختلالات روانی تأکید کرد.

با اشاره به افزایش شیوع افسردگی و اختلال استرس پس از تروماتیک (PTSD) در کشورهای بحران- در حال وقوع ، حرمتی که انعطاف پذیری را به عنوان توانایی سیستم ها ، جوامع و مؤسسات آموزشی برای مقابله و بازیابی موقعیت های دشوار ، کلید مدیریت بحران در نظر گرفته است. وی افزود: پیشگیری و آمادگی ، مداخله و استراتژی های توانمندسازی در سه سطح تعریف شده است که باید در سیاست های آموزشی در نظر گرفته شوند.

وی با استناد به تجربیات جهانی ، از جمله تحصیلات معلمان در زمینه های مهم ، وی بر اثربخشی برنامه هایی مانند تمرینات بقا ، جلسات آنلاین سلامت روان و کارگاه های پس از Crisis برای کاهش علائم PTSD و افسردگی تأکید کرد.

پس از این جلسه ، نمایندگان وزارتخانه ها اقدامات خود را ابراز کردند. نماینده وزارت آموزش و پرورش از تدوین چهار سناریو مدیریت مدرسه از “سفید” به “بحران کامل” و فعال سازی برنامه “نماد” خبر داد. همچنین ذکر شد که سیستم “مراقبت های اجتماعی دانشجویی” برای مداخلات اولیه طراحی و ابلاغ شده است.

نماینده وزارت علوم به اجرای پروژه “رشد” در بیش از 5 دانشگاه اشاره کرد و از صدور بیانیه مشترک وزیران علوم و بهداشت در مورد مدیریت شرایط امتحان خبر داد. سایر پیشنهادات در این جلسه شامل گنجاندن بحران و آموزش بهداشت روان در برنامه درسی ، تدوین بسته های آموزشی برای دانشگاه ها و شکل گیری آموزش ملی و دانشگاه های موجود در این بحران است.

سرانجام ، شرکت کنندگان بر لزوم ارتقاء سواد سلامت ، توسعه مهارت های مراقبت از خود ، هماهنگی اقدامات بین رشته ای مانند پروژه های “نماد” و “قضایی” و آموزش بین المللی مبتنی بر تجربه تأکید کردند.

براساس این اجلاس ، یک سند جامع سیاست به نام “چارچوبی برای ارتقاء مقاومت روانی در سیستم آموزشی ایران در شرایط اضطراری” تصمیم گرفته شد و آکادمی علوم پزشکی آن را به سازمان های اجرایی ارسال می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا