سلامت خانواده

ایران یکی از پیشگامان اهدای خون داوطلبانه است

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان انتقال خون، مصطفی جمالی به مناسبت روز جهانی اهدای خون از فداکاری و سخاوت اهداکنندگان خون کشورمان که همواره رستگاری، همدلی و سلامتی را در زندگی خود با اهدای خون سرلوحه کار خود قرار داده اند، تقدیر و تشکر کرد. متن این پیام به شرح زیر است:

من اهداکنندگان خون را سرداران ناشناخته سلامتی می‌دانم زیرا سخاوت، رستگاری، همدلی و انسانیت را نه یک بار بلکه برای همیشه و بدون اینکه کسی آنها را بشناسد و با نگاهی به کارنامه هر یک از آنها پس از دهه‌ها در برنامه زندگی خود گنجانده است. اکنون در آستانه بازنشستگی از انفاق هستند که نشان دهنده نجات جان صدها نفر است در قرآن کریم نیز آمده است که هر کس جان یک انسان را نجات دهد، گویی جان همه انسان ها را نجات داده است. از نظر این عزیزان فرشتگان نجات زمینی در بین ما هستند که بدون هیچ ادعایی برای سلامتی هموطنان خودمان هر سه چهار ماه یکبار خون اهدا می کنند و در واقع جان مردم را نجات می دهند در زنجیر مسئولیت که در مقابل جانفشانی های خود می ایستند و با اهدای خون، سلامتی خود را به درگاه عدالت تقدیم می کنند، بی شک جامعه نیازمند شناخت این گونه الگوهای اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی است بیهوده نیست که چهره پرافتخار اهدای خون و فرهنگ اهدا در ایران از جمله مواردی است که بسیاری از کشورهای جهان به دنبال الگوبرداری از آن هستند.

امسال 25 ژوئن مصادف با 14 ژوئن، “روز جهانی اهدای خون” را در حالی جشن گرفتیم که 20 سال از این رویداد تقویمی در جهان می گذرد و ایران در آستانه ورود به پنجاهمین سالگرد تاسیس خون قرار دارد. سازمان انتقال خون این روز را به همه اهداکنندگان خون جهان به ویژه اهداکنندگان شریف کشورمان تبریک می گویم و با افتخار اعلام می کنم که ایران هم اکنون بالاترین شاخص های جهانی اهدای خون را دارد و در بسیاری از شاخص ها بهترین کشور منطقه است. و همچنین یکی از پیشگامان اهدای خون. درصد داوطلبانه در دنیا مد نظر است، همه این موفقیت ها مرهون فداکاری و ایثار این رهبران گمنام سلامت است.

سال گذشته نزدیک به 2 میلیون و 328 هزار واحد خون اهدا شد و تمام درخواست‌های بیمارستانی برآورده شد، رویای 20 ساله آزمایش مولکولی (NAT) محقق شد و آزمایش‌های غربالگری آنتی‌بادی برای گروه‌های خونی فرعی در استان‌های کشور ایجاد شد. سازمان انتقال خون کشور با ارائه خدمات، تخصص و نوآوری خود از جمله اتوماسیون غربالگری و گروه‌بندی خون در چارچوب عدل اسلامی را به تمام استان‌های کشور گسترش داد و دقت، بهره‌وری و کیفیت خون و فرآورده‌ها را ارتقا داد. و این روند بهره وری و افزایش کیفیت و کمیت متوقف نمی شود. زیرا ما باید بهترین متولی برای بهترین هدیه دنیا باشیم که از سخاوتمندترین افراد دریافت می کنیم.

اینجانب از طرف خود، جامعه بزرگ دریافت کنندگان و مصرف کنندگان خون و فرآورده ها و تمامی کارکنان زحمتکش سازمان انتقال خون این روز را به تمامی اهداکنندگان خون تبریک و قدردانی می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا