سلامت خانواده

عواقب مصرف خوراکی الکل های دارویی/ مسمومیت با متانول حتی با مصرف موضعی

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، مهدی انصاری گفت: اتانول بیشتر در صنایع دارویی و دارویی به عنوان ضدعفونی کننده حلال یا کمک حلال و همچنین در برخی فرآورده های دارویی برای افزایش حلالیت در آب کاربرد دارد. . استفاده می شود.

وی افزود: به طور کلی الکل طبی به عنوان ضدعفونی کننده در داروخانه ها در دسترس عموم مردم قرار می گیرد که البته می توان از آن سوء استفاده کرد و برخی افراد از آن به عنوان غذا استفاده می کنند و برخی باورهای غلط از جمله فواید آن برای بیماری های قلبی عروقی را توجیه می کند.

مدیرکل آزمایشگاه های سازمان غذا، دارو و کنترل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: هیچ مدرک علمی مبنی بر فواید الکل در رابطه با نقش آن در سلامت بیماران وجود ندارد و حتی اسنادی وجود دارد که نشان می دهد الکل در مقادیر کم می تواند مضر باشد و حتی مشخص شده است که مصرف الکل می تواند خطر ابتلا به برخی سرطان ها را در انسان افزایش دهد.

انصاری با اشاره به اینکه در کشور با مصرف مشروبات الکلی مواجه هستیم و ممکن است عده ای مشروبات الکلی تقلبی را وارد بازار کنند، افزود: برای جلوگیری از سوء مصرف الکل در موارد خوراکی، تولیدکنندگان الکل طبی موظف به افزودن مواد تلخ هستند. . به این نکته اضافه کنید که اگر این الکل ها به صورت خوراکی مصرف شوند عوارضی مانند آسیب کبدی و کلیوی برای مصرف کننده به همراه دارد.

مسمومیت با متانول با مصرف موضعی

وی تصریح کرد: در حین تولید محصول در نهایت، برخی از ترکیبات الکلی مانند متانول ممکن است همراه با الکل وجود داشته باشد. لازم به ذکر است که متانول هم به صورت موضعی و هم خوراکی بسیار خطرناک است و اثرات سمی بسیار شدیدی دارد. آنها عصب بینایی و بینایی خود را از دست داده اند، بنابراین از متانول در فرآیند جعل استفاده نمی شود (نمی توانند الکل بنوشند).

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه متانول از طریق مصرف موضعی نیز می تواند مسمومیت ایجاد کند، گفت: از این ماده به عنوان ضدعفونی کننده سطوح نشیمن نیز از نظر قیمت نمی توانیم استفاده کنیم. ، متانول چندین برابر اتانول است. گران تر است و استفاده از متانول برای جعل توجیه اقتصادی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا