سلامت خانواده

دستاوردهای دولت شهید رئیسی در حوزه سلامت – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر ، بهرام عین اللهی در یک برنامه تلویزیونی به دستاوردهای دولت شهید رئیسی در حوزه سلامت پرداخت و گفت: شورای عالی سلامت و ایمنی غذا قبل از دولت رئیسی تقریبا تعطیل بود اما شهید رئیسی شخصا در سه جلسه این شورا شرکت کرد و همچنین دستورات خوبی در زمینه های مختلف از جمله ایمنی مواد غذایی صادر کرد.

وی افزود: یکی از مهمترین اولویت های شهید رئیسی توجه به سلامت در مناطق محروم بود به همین دلیل موضوع بیمه همگانی را در دستور کار قرار داد. به این ترتیب پنج دهک پایین جامعه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند. یکی دیگر از خدمات مهم این دولت، درمان رایگان کودکان زیر هفت سال است، این موضوع برای نسل آینده کشور اهمیت ویژه ای دارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در دولت سیزدهم تمام کودکانی که نیاز به کاشت حلزون داشتند به صورت رایگان عمل می شدند، گفت: این عمل حدود یک میلیارد تومان هزینه دارد و این به دستور شهید رئیسی بوده است. خوشبختانه صف انتظار کاشت حلزون در کشور به صفر رسید.

عین اللهی تصریح کرد: در این مدت بیماران خاص صندوق و دشوار رفتار تاسیس شد که در سال اول با 5 هزار میلیارد تومان شروع به کار کرد و امسال بودجه آن به 12 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وزیر بهداشت گفت: در بحث جوانان جمعیت قانون مترقی به تصویب مجلس رسید و آخرین سخنرانی و برنامه شهید رئیسی در سالن اجلاس سران در مورد اهمیت جوان بودن جمعیت بود که اهمیت بالای موضوع را برای رئیس جمهور شهید نشان داد. از سوی دیگر درمان ناباروری در مراکز دولتی تا 90 درصد و مراکز خصوصی تا 70 درصد در دولت سیزدهم تحت پوشش قرار گرفت که در راستای اجرای قانون جمعیت جوانان است.

عین اللهی با اشاره به تاکید ویژه رئیس جمهور بر لزوم مشورت با کارشناسان و صاحب نظران تاکید کرد: گاهی افرادی خارج از حوزه تخصصی یک وزارتخانه منتقد امور هستند، در عین حال شهید رئیسی انسان انقلابی بود و این امر موضوعی که عده ای آن را نقد می دانند. یکی از موضوعات مهمی که وی بر آن تاکید کرد سلامت پیشگیری محور به جای درمان محور بود به همین دلیل برنامه ملی سلامت خانواده را در دستور کار قرار دادیم که با اجرای این برنامه هر ایرانی دارای کد ملی دارای پرونده الکترونیکی می شود. و مراقب سلامتی آنها باشند.

وی تصریح کرد: هر اثر تحول آفرینی با نقدهای جدی مواجه است که باید دید کدام نقد درست است و کدام نادرست، شهید رئیسی اهل مناظره بود و به حرف های منتقدان توجه کامل داشت و برای این کار وقت گذاشت.

عین اللهی گفت: یکی از مهم ترین تحولاتی که با پیگیری های شهید رئیسی صورت گرفت، اتمام پروژه های نیمه تمام است. در این مدت 17 هزار تخت بیمارستانی در اختیار مردم قرار گرفت که برخی از این بیمارستان ها بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار است. آنها سال ها و دهه ها رها شده بودند. طی چهار ماه دو هزار تخت به نظام پزشکی تهران اضافه شد، رکوردی که تکرار آن بسیار سخت است.

وی افزود: 2 هزار و 700 طرح بهداشتی در دولت سیزدهم در سراسر کشور به بهره برداری رسید و 25 هزار نیروی انسانی مورد نیاز وزارت بهداشت در این مدت به کار گرفته شد. یکی از موضوعات مهم در حوزه سلامت کشور نیروی انسانی است و با تاکید شهید رئیسی به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی را 20 درصد افزایش داد. این افزایش ظرفیت شامل 65 درصد افزایش در رشته های تخصصی، 50 درصد در رشته های فوق تخصصی و 25 درصد در رشته های تخصصی است. معاشرت و مکمل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا