سلامت خانواده

سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی در سه مرحله کنترل می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، رویا مرجانیان یکی از وظایف سازمان غذا و دارو را نظارت بر سلامت فرآورده های آرایشی و بهداشتی عنوان کرد و افزود: این سازمان قوانین و دستورالعمل هایی را برای تامین سلامت این فرآورده ها تدوین و نظارت می کند. آنها .

وی ادامه داد: سلامت فرآورده های آرایشی و بهداشتی مجاز در سه قسمت کلیدی شامل کارخانه، آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو و سطح عرضه توسط سازمان غذا و دارو رصد می شود.

معاون اجرایی اداره کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی تصریح کرد: واحد تولیدی در مرحله اول تولید فرآورده های آرایشی و بهداشتی باید اصول GMP و سایر پارامترها را رعایت کند تا محصول خروجی سالم و بدون آلودگی میکروبی باشد. .

وی خاطرنشان کرد: نظارت سازمان غذا و دارو در سطح دوم بر فرآورده های آرایشی و بهداشتی کنترل مواد اولیه، سلامت آن، عدم وجود مواد مضر در ترکیبات و استفاده از مواد از مقطع تحصیلی وی بیان کرد: همچنین ویژگی ها و شاخص های سلامت بر اساس نوع و ماهیت محصول تعیین می شود و آزمایش های تخصصی نیز برای اطمینان از انطباق آن با شاخص ها انجام می شود. بازار می شود.

مرجانیان تصریح کرد: پس از ورود محصولات به بازار، کارشناسان گروه های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برای اطمینان از سلامت و ایمنی محصول را در سطح عرضه نمونه برداری می کنند و در صورت وجود مغایرت اقدامات لازم انجام می شود. گرفته شده.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا