سلامت خانواده

پوست پرتقال می تواند به بهبود سلامت قلب کمک کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از پزشکی اخبار، در چند سال گذشته تحقیقات زیادی در مورد تعاملات بین میکروبیوم روی روده و سلامت کلی بدن تمرکز شده است.

مطالعات گذشته همچنین شامل مصرف برخی مواد غذایی از جمله زغال اختهحبوبات، دانه ها چیائو سبزیجات برگی با بهبود سلامت قلب و عروق مرتبط هستند.

اکنون، یک مطالعه جدید نشان می دهد که عصاره تهیه شده از پوست پرتقال ممکن است به بهبود سلامت قلب و عروق کمک کند.

برای این مطالعه، محققان در روویک یک ترکیب آلی به نام تری متیل آمین که در اکسید (TMAO) متمرکز شدند. TMAO زمانی تولید می شود که باکتری ها در میکروبیوم روده ها را با مواد مغذی و غذاهای خاص مانند گوشت قرمز و لبنیات تغذیه کنید.

«یکی وانگمحقق ارشد و دانشیار دانشگاه فلوریدا می گوید: ما از تحقیقات قبلی می دانیم که برخی از باکتری های روده در طول هضم از مواد مغذی خاصی تغذیه می کنند و مواد شیمیایی مانند TMAO تولید می کنند که می تواند به پیش بینی بیماری قلبی عروقی در آینده کمک کند.

مطالعات گذشته TMAO را با افزایش خطر مرتبط دانسته اند آزمون بیماری های قلبی مانند تصلب شرایین، فشار خون بالا، فیبریلاسیون فیبریلاسیون دهلیزی و سکته مغزی و همچنین بیماری مزمن کلیه و سرطان روده بزرگ با هم مرتبط هستند.

برای کمک به کاهش مقدار TMAO ایجاد شده در میکروبیوم روده، وانگ و تیم او به پوست پرتقال روی آوردند.

وانگ وی گفت: در عصاره پوست پرتقال، ما مواد شیمیایی خاصی را یافتیم که می توانند از تولید مواد شیمیایی که می توانند به سیستم قلبی عروقی آسیب وارد کنند، جلوگیری کنند.

دانشمندان دو نوع عصاره پوست پرتقال را تولید و آزمایش کردند. یکی با کسر قطبی و دیگری با کسر غیر قطبی.

در طی این مطالعه، محققان دریافتند که عصاره پوست پرتقال غیر قطبی این ماده قادر است تولید TMAO را در 10 موش نر متوقف کند.

دانشمندان همچنین ترکیبی به نام feruloylputrescine را در بخش قطبی عصاره پوست پرتقال شناسایی کردند که به طور قابل توجهی آنزیم مسئول تولید ter است. متیل آمین (TMA) که در تولید TMAO نقش دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا