بهداشت و درمان

رشد ۱۲ درصدی شاخص اهدای خون در کشور

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، تابناب شیر حاجی بیگی افزود: استان تهران طی دو ماه گذشته بیش از 17 درصد به تامین خون کشور کمک کرده است و پایتخت نشینان بیش از 74 هزار و 600 واحد خون اهدا کرده اند. خون استان خراسان رضوی و استان فارس با نزدیک به 7 درصد بیشترین سهم را در تامین خون کشور به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد با رشد نزدیک به 52 درصد بیشترین افزایش آمار اهدای خون و استان سیستان و بلوچستان با رشد بیش از 32 درصد و استان مرکزی با رشد بیش از 32 درصد بوده اند. بیش از 28 درصد خون در جایگاه های دوم و سوم ایستاد.

حاجی بیگی افزود: طی دو ماه گذشته شاخص اهدای مستمر در کشور بیش از 55 درصد بود و استان سمنان با بیش از 66 درصد در این شاخص از سایر استان ها پیشی گرفت. همچنین استان های یزد با بیش از 65 درصد و قم با نزدیک به 65 درصد رتبه های بعدی را کسب کردند.

وی تاکید کرد: در دو ماهه نخست سال 19 هزار و 280 واحد خون توسط بانوان کشور به بیماران اهدا شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 16 درصد افزایش داشته است.

سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: میزان اهدای خون توسط بانوان در استان کهگیلویه بویر احمد در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 127 درصد رشد داشته است و تعداد کمک های زنان در این استان از 101 واحد در دو ماهه 1402 به 229 واحد در دو ماهه امسال رسیده است. سال

به گفته وی، استان یزد با رشد نزدیک به 97 درصدی در این شاخص 431 واحد اهدای خون را به ثبت رساند و پس از آن استان کرمانشاه با افزایش بیش از 86 درصدی تعداد زنان اهداکننده خون در دو ماه گذشته با 740 نفر در رتبه دوم قرار گرفت. اهداکنندگان زن .

حاجی بیگی خاطرنشان کرد: هنوز تا رسیدن به شاخص قابل قبولی در اهدای خون بانوان در کشور راه زیادی در پیش داریم، اما افزایش این شاخص نشان می دهد که تلاش ها و فرهنگ سازی هایی که انجام شده در مسیر درستی قرار دارد. و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد نقش آفرینی زنان بیشتری باشیم.” در حوزه اهدای خون باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا