برقراری سالانه 20 میلیون تماس با اورژانس 115/ توسعه موتورلانس در کلانشهرها

به گفته خبرنگار اجتماعی آژانس خبری Tasnim ، جعفر میادافار امروز در یک کنفرانس خبری با همکاران رسانه ای در سازمان اضطراری این کشور ، با اشاره به خسارت به نیروهای اضطراری در طول جنگ 12 روزه صهیونیستی علیه ایران ، گفت: “برخی از نیروهای اضطراری هنوز در انفجار و برخی از لوازم جانبی درگیر هستند.” 11 آمبولانس و 6 پایگاه اضطراری در این مدت آسیب دیده و آسیب دیده اند. در طول جنگ ، نزدیک به 6000 مجروح کمک شد.
وی افزود: “امروز ما در آستانه 50 سالگرد قرار داریم ، با 3،466 پایگاه در کشور ، ما در میهن اسلامی و با مردم مستقر هستیم و سالانه نزدیک به 6 میلیون ماموریت انجام می دهیم.” این پایگاه ها شامل 1،476 پایگاه شهری ، 1،934 پایگاه جاده ای ، 53 پایگاه هوایی و 3 پایگاه دریایی است و با حدود 30،000 نیروی انسانی تحصیل کرده ما در حال خدمت به مردم هستیم.
رئیس بخش اورژانس این کشور گفت که آژانس اضطراری این کشور سالانه حدود 20 میلیون تماس تلفنی پاسخ می دهد که منجر به 6 میلیون مأموریت می شود. برای به روزرسانی سیستم ، کار ارزشمند انجام شده است. یکی از مهمترین اقدامات سال گذشته این بود که همه خدمات به صورت خودکار و بدون کاغذ بودند و شرکای ما هنگام ارائه خدمات برای ثبت اطلاعات در یک مستند و تغییر نام ، آنها را در موبایل ثبت می کنند.
میادفر گفت: “ما در زمان طلایی به بیماران مبتلا به سکته مغزی خدمت می کنیم.” هرچه این بار طولانی تر باشد ، عوارض بیمار طولانی تر خواهد بود و بنابراین ، اگر این کد برای بیمار فعال شود ، بدون انجام مراحل اضطراری بیمارستان وارد بخش مورد نیاز می شوند.
رئیس بخش اورژانس این کشور اظهار داشت که اقدامات موثری در زمینه اضطراری هوا انجام شده است و اولین اورژانس هوایی در دهه 1970 با بیان اینکه: “اورژانس هوا توسعه یافته است و اکنون ما 53 پایگاه اضطراری هوایی داریم ، عمدتا در استان های محروم.” در برخی از مناطق قبیله ای که دسترسی مردم به آمبولانس های زمینی امکان پذیر یا سخت نیست ، خدمات از طریق اضطراری هوا ارائه می شود. بنابراین سال گذشته ما 404 مادر باردار را به بیمارستان ها منتقل کردیم. در شاخص های بهداشت جهانی ، مرگ و میر مادران باردار یکی از موارد توسعه کشورها است که اورژانس هوا توانسته است آن را کاهش دهد.
وی افزود: “اقدام دیگر ایجاد اضطراری حرکتی است که در دستور کار نیز قرار دارد.” بیشتر خدمات اضطراری در کلانشهرها ارائه می شود که با ترافیک و مشکلات مختلفی روبرو هستند و در تهران ، حتی حرکت آمبولانس نیز به دلیل ترافیک سنگین گاهی اوقات طولانی می گیرد. تمام امکانات مورد نیاز در موتور سیکلت آمبولانس مشابه وجود دارد و همکاران ما درمان لازم را برای بیماران انجام می دهند و در صورت نیاز برای اعزام به بیمارستان نیز از آمبولانس استفاده می شود.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 100 آمبولانس توسط خیریه ها خریداری شده است و ما امیدواریم که بتوانیم برخی از تجهیزات را از طریق نیکوکاران تأمین کنیم.
رئیس بخش اورژانس این کشور گفت: “ما با متجاوزان تلفنی سر و کار داریم ، اما اگر آنها تماس بگیرند ، ما هر بار پاسخ می دهیم ، زیرا این ممکن است یک تماس واقعی برای تسکین باشد.”
وی تأکید کرد که میزان کار سخت همکاران باید در نظر گرفته شود. همکاران اورژانس اضافه کاری نیز اصلاح شده اند و در روز اضطراری ، ما برای نیروهای اضطراری شگفتی کمی خواهیم داشت.
پایان پیام/