سلامت خانواده

31 واردکننده خودرو تاییدیه خدمات پس از فروش گرفتند/ شرکت های متخلف مجازات شدند

به گزارش خبرنگار اکتزات آنلاین، علیرضا شاه میرزایی معاون بازرگانی و خدمات وزارت حراست در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در خصوص خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی گفت: موضوع ثبت سفارش و تخصیص ارز برای خودروهای وارداتی مربوط به این معاونت نیست، اما موضوع ثبت سفارش کالاهای بادوام نیاز به تاییدیه وزارت خدمات پس از فروش دارند و تا زمانی که گارانتی کالا تایید نشود، واردات انجام نخواهد شد. بر این اساس 31 واردکننده خودروهای سواری تاییدیه خدمات پس از فروش دریافت کردند. ضمناً در زمینه واردات خودروهای برقی 8 دستگاه تائیدیه خدمات پس از فروش واردات خودرو دریافت کرده است.

وی افزود: در زمینه واردات اتوبوس هیچ مانعی در ارتباط با خدمات پس از فروش وجود ندارد، 230 واردکننده اتوبوس دارای گواهی خدمات پس از فروش هستند و فکر می کنم تقریبا هیچ نوع اتوبوسی در دنیا وجود ندارد که مردم از آن استفاده نکرده باشند. بتواند گواهینامه خود را دریافت کند.”

شهمیرزایی ادامه داد: قرارداد به صورت غیر مستقیم با خودروساز اصلی منعقد می شود. توانایی ارائه خدمات بر اساس شاخص هایی مانند تعداد تعمیرگاه، ابزار مورد نیاز، آموزش و دانش فنی مورد نیاز با کمک سازمان استاندارد تعیین می شود. علاوه بر این، شرکت های بازرسی تخصصی بررسی می کنند که آیا استاندارد رعایت شده است یا خیر.

وی در پاسخ به خبرنگار اختاز آنلاین درباره نگرانی ها در خصوص خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی، گفت: با بررسی هایی که انجام داده ایم تائیدات کافی از نظر توانایی ارائه خدمات داریم اما اینکه شرکت ها بعدا خدمات ارائه خواهند کرد. یا نه، موضوعی است که باید در مراحل بعدی ارزیابی شود.

قائم مقام وزیر صمت گفت: تعهدات و ضمانت هایی برای ارائه خدمات پس از فروش از شرکت ها گرفته شده و در صورت تخلف با آنها برخورد می شود.

شاه میرزایی در خصوص فروش خودرو گفت: خودروسازانی که قصد فروش خودرو را دارند چه به صورت عمده و چه خرده باید مجوز تجارت داشته باشند و با خودروسازانی که فاقد این مجوز هستند برخورد خواهیم کرد.

معاون وزیر صمت گفت: اگر خودروساز قبل از انعقاد قرارداد به صورت یک طرفه قراردادی را به مشتری تحمیل کند یا پولی دریافت کند، تخلف کرده است. قرارداد باید شفاف باشد و شرکت ها باید قوانین تجارت را در فروش خود چه به صورت آنلاین و چه آفلاین رعایت کنند.

در حال تکمیل…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا