سلامت خانواده

پوشش بیمه ای انسولین های نسل جدید به نفع جامعه است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهاجری تهرانی با عنوان این مقاله که انسولین دگلودک آسپارت تنها ترکیب انسولین در جهان است که دو نوع انسولین کوتاه مدت و بلند مدت را در یک قلم ترکیب می کند، افزود: تا ظاهر این نوع انسولین، نسل فرد جدید معمولاً تا چهار بار در روز مجبور به تزریق انسولین برای کنترل صحیح قند خون می‌شد که اثرات کوتاه‌مدت و بلندمدت دارد و قند خون فرد را کنترل می‌کند.

وی ادامه داد: این انسولین نسل جدید به دلیل خواصی که دارد در روزهای مختلف همراه با وعده غذایی اصلی بیمار قابل تزریق است. مثلاً اگر یک روز صبحانه پر کربوهیدرات بخورد، می تواند صبح قبل از صبحانه انسولین تزریق کند و اگر یک روز دیگر شام پر کربوهیدرات بخورد، شب قبل از خوردن غذا انسولین تزریق کند.

این استاد دانشگاه افزود: یکی دیگر از مزایای این انسولین های نسل جدید این است که طبق بسیاری از مطالعات، افت قند خون و نوسانات قند خون کمتر از بسیاری از انسولین های دیگر است.

مهاجری تهرانی تصریح کرد: پس از تزریق، قسمت طولانی اثر این انسولین های نسل جدید به صورت رشته ای در زیر پوست تجمع می یابد و در طول شبانه روز به تدریج وارد جریان خون می شود و این مکانیسم باعث طولانی شدن مدت اثر این انسولین می شود. انسولین

این فوق تخصص غدد و متابولیسم گفت: تحت پوشش بیمه شدن این دارو بسیار مهم است، زیرا به واسطه مزایای متعدد باعث پیشگیری قبل از ابتلای فرد به عوارض دیابت و کاهش تحمیل هزینه های بیشتر بر دوش مردم، بیمه ها و دولت می شود.

وی افزود: در کنگره سالیانه انجمن متخصصین داخلی که امسال با استقبال بسیار خوب متخصصان مختلف از جمله غدد، قلب، کلیه و … مواجه شد و طی آن اطلاعاتی در خصوص آخرین دستاوردهای علمی تبادل نظر شد. سمپوزیوم انسولین نسل جدید Degludec- ما آسپارت هم داشتیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا