سلامت خانواده

شیرین کننده زایلیتول با سکته قلبی و مغزی مرتبط است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی دی نیوز، به گفته محققان، زایلیتول یک الکل قند صفر کالری که معمولا در آب نبات های بدون قند، آدامس ها، محصولات پخته شده و خمیر دندان استفاده می شود.

اما بر اساس تجزیه و تحلیل بیش از 3000 بیمار در ایالات متحده و اروپا، محققان گزارش دادند که سطح بالای این شیرین کننده در خون با افزایش خطر حمله قلبی، سکته مغزی یا سایر حوادث قلبی در یک دوره سه ساله مرتبط است.

در آزمایشگاه، محققان این را کشف کردند زایلیتول باعث لخته شدن پلاکت ها و افزایش خطر لخته شدن خون می شود.

دکتر استنلی هازنرئیس علوم قلب و عروق و متابولیک در کلینیک کلیولند گفت: این مطالعه نیاز فوری به بررسی الکل های قند و شیرین کننده های مصنوعی را نشان می دهد، به خصوص که همچنان در مبارزه با بیماری هایی مانند چاقی یا دیابت توصیه می شوند.

هازن کلینیک کلیولند در یک بیانیه خبری افزود: “اگر در خمیر دندان باشد.” از تو زایلیتول وجود دارد، به این معنی نیست که آن را دور بیندازید، اما باید توجه داشته باشیم که مصرف یک محصول حاوی سطوح بالا می تواند خطر رویدادهای مرتبط با لخته شدن خون را افزایش دهد.

محققان دریافتند که یک سوم از بیماران دارای بالاترین سطح هستند زایلیتول در جریان خون آنها، احتمال بیشتری برای تجربه یک رویداد قلبی عروقی داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا