اخبار سلامت

ارائه 156 میلیون خدمت سرپایی رایگان در مراکز تأمین اجتماعی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، سازمان تامین اجتماعی با بیش از 46 میلیون بیمه شده اولیه و ثانویه اولین خریدار خدمات درمانی و دومین تولید کننده این خدمات در کشور است که بیش از نیمی از جمعیت کشور در دو حوزه خدمات درمانی مستقیم و غیر مستقیم. خدمات پزشکی ارائه می دهد.

این گزارش حاکی از آن است که در بخش درمان مستقیم، سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر بیش از 400 مرکز درمانی شامل 73 بیمارستان در سراسر کشور دارد که به ارائه خدمات مختلف سلامت به بیمه شدگان می پردازند که 100 درصد رایگان است. در اختیار بیمه شدگان تامین اجتماعی قرار می گیرد.

بر اساس آمار رسمی سازمان تامین اجتماعی در سال 1402 بیش از 67 میلیون ویزیت سرپایی بیمه شدگان توسط پزشکان عمومی، متخصصان و دندانپزشکان این مراکز از جمله مراجعه به واحدهای خدمات پاراکلینیکی مانند آزمایشگاه به صورت کاملا رایگان انجام شده است. و درخواست رادیولوژی ، سی تی اسکن، ام آر آی و … انجام شده در این مراکز، مجموع خدمات سرپایی ارائه شده به بیمه شدگان در مراکز درمانی تامین اجتماعی در سال گذشته بالغ بر 156 میلیون خدمات سرپایی بوده است.

امسال 561 هزار عمل جراحی شامل جراحی های کوچک، متوسط ​​و بزرگ در این مراکز انجام شد. در این مدت حدود 3400 عمل جراحی قلب و عروق در این مراکز انجام شده است که یکی از جراحی های بزرگ محسوب می شود و انجام این جراحی ها در سایر بخش های نظام سلامت هزینه های بسیار سنگینی برای بیماران دارد اما در مراکز درمانی تامین اجتماعی، 100% رایگان برای بیمه شده انجام می شود. از دیگر جراحی هایی که در مراکز درمانی بهزیستی انجام می شود می توان به جراحی های عمومی، زنان، ارتوپدی، ارولوژی، جراحی مغز و اعصاب، گوش، حلق و بینی و سایر جراحی ها اشاره کرد.

درمان تامین اجتماعی علاوه بر 80 بیمارستان خصوصی متشکل از هفت مرکز درمانی هیات مدیره شامل بیمارستان میلاد تهران و البرز کرج است. سال گذشته حدود 100 هزار عمل جراحی در این مراکز برای بیمه شدگان تامین اجتماعی انجام شد. سایر خدمات ارائه شده در این بیمارستان ها به بیمه شدگان تامین اجتماعی در این بیمارستان ها نیز کاملا رایگان می باشد.

بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته بیش از 44 میلیون خدمات دارویی به بیمه شدگان تامین اجتماعی به صورت کاملا رایگان در داروخانه های مراکز درمانی این سازمان در سراسر کشور ارائه شده است. این سازمان به عنوان دومین ارائه دهنده خدمات پزشکی در کشور با پوشش بیش از 46 میلیون نفر از اقشار مختلف، دارای 403 داروخانه در بخش درمان مستقیم است که با حضور و فعالیت 640 داروساز در مراکز درمانی خصوصی در سراسر کشور. کشور، خدمات بیمه و بازنشستگان را ارائه دهد

سازمان تامین اجتماعی همچنین با تاکید بر اینکه توسعه خدمات و ظرفیت‌های حوزه درمان یکی از اصلی‌ترین راهکارهای مورد توجه در حوزه درمان این سازمان است، از بیمه شدگان این سازمان خواستار بهره‌وری بیشتر در حوزه درمان است. ظرفيت‌هاي بخش درمان و انجام بهينه‌تر فرآيند ارائه خدمات بهداشتي در موارد غير اورژانسي. از مراجعه مستقیم به بیمارستان های تامین اجتماعی خودداری کنید و در گام اول به بیش از 320 مرکز درمانی سرپایی این سازمان در سراسر کشور مراجعه کنید. در صورت لزوم مراجعه به سطوح بعدی نظام سلامت در این مراکز و توسط همکاران پزشکان شاغل در این مراکز، همکاران سازمان تامین اجتماعی در همان مراکز و در قالب نظام ارجاع، پذیرش بیماران را از مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی دریافت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا