سلامت خانواده

پرمصرف ترین مکمل ها و ویتامین ها در ایران کدامند؟

به گزارش خبرآنلاین، مدیرکل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: طیف مکمل ها و ویتامین های مصرفی در کشور گسترده است، اما در این میان فرآورده هایی که برای حفظ سلامت عمومی مصرف می شود. بدن مانند مولتی ویتامین ها بیشترین مصرف را دارند.

ایرنا به نقل از سازمان غذا و دارو اعلام کرد: علیرضا رستمی افزود: محصولات مورد استفاده در نوزادان و مادران باردار و شیرده (ارائه شده در مراکز بهداشتی درمانی)، افزایش عملکرد ورزشی، محصولاتی برای حفظ سلامت پوست، مو و ناخن، بهبود عملکرد از سیستم ایمنی بدن، مواردی که در مدیریت وزن از جمله کاهش یا افزایش وزن، مکمل‌های پیشگیرانه و حمایت از بیماری‌های خاص مانند پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و آنتی‌اکسیدان‌ها و امگا 3 مورد استفاده قرار می‌گیرند، در میان مردم محبوبیت بیشتری دارند.

وی بیان کرد: با توجه به نیاز اولیه بدن به ریزمغذی ها، مصرف مولتی ویتامین ها به صورت دارویی و مکمل با مشورت پزشک یا داروساز توصیه می شود.

سالانه حدود 250 میلیون مکمل دارویی، غذایی و گیاهی در کشور توسط سازمان غذا و دارو شناسایی می شود.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بهمن ماه سال گذشته با انتقاد از عرضه گسترده مکمل های دارویی و غذایی در داروخانه ها گفت: نیازی به این همه مکمل دارویی که اغلب قاچاق و تاریخ مصرف گذشته است وجود ندارد. و می توان از ویتامین ها استفاده کرد. با اصلاح سبک زندگی نیازهای بدن را برطرف می کرد.

وی با اشاره به مطالعه 12 هزار داروساز در مقاطع مختلف تحصیلی در کشور، بیان کرد: یکی از رویکردهای وزارت بهداشت این است که دانشجویان داروسازی با صنعت داروسازی و شرکت های مرتبط ارتباط داشته باشند تا بتوانیم نتیجه را در این زمینه مشاهده کنیم. تولید داروهای مورد نیاز نظام سلامت .

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا