بهداشت و درمان

تولید ۹۹ درصد از داروهای مورد نیاز توسط شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، سلامت جو بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در مراسم افتتاح پروژه های بهداشتی، درمانی و آموزشی دولت سیزدهم در اردبیل، اظهار کرد: تعداد شرکت های دانش بنیان پزشکی قبل از دولت آیت الله رئیسی 700 شرکت بود که در 33 ماه گذشته به یک هزار شرکت افزایش یافته است. و 400 شرکت افزایش یافت و تولید 99 درصد داروهای مورد نیاز توسط این شرکت های دانش بنیان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در دولت آیت الله شهید رئیسی اقدامات انقلابی در حوزه درمان در کشور انجام شد، تصریح کرد: یکی از این اقدامات انقلابی، درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در کشور است که مورد توجه قرار گرفته است. اقدامی منحصر به فرد در زمینه بهداشت و درمان.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه وزارت بهداشت در عرصه های فرهنگی، هنری و اجتماعی ورود جدی و عالمانه ای داشته است، گفت: معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مدنظر است. یکی از معاونان ممتاز کشور.

عین اللهی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان پزشکی، دارویی و تجهیزات پزشکی با قدرت در کشور به فعالیت خود ادامه می دهند، افزود: این تلاش های مستمر علمی و پزشکی باعث شده تا 99 درصد داروهای مورد نیاز داخل کشور توسط شرکت های دانش بنیان تولید شود که جای خوشحالی دارد. رویداد در دولت سیزدهم بود.

وی به تعرفه گذاری خدمات پرستاری در کشور اشاره کرد و ادامه داد: این تعرفه گذاری در سال 1386 در مجلس تصویب شد که تا ۱۴۰۰ در کشور ساکت بود که با همت دولت سیزدهم این تعرفه پرستاری در کشور اجرا شد.

وزیر بهداشت بابیان اینکه آیت الله شهید رئیسی عالم و عالم بودند، گفت: خدمت 2 سال و 9 ماهه آیت الله رئیسی در دولت سیزدهم مدرسه خدمت را در کشور ایجاد کرد و امروز به این مدرسه افتخار می کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: شهادت آیت الله رئیسی بر خلاف میل مخالفان پایان نیست، بلکه آغاز مکتبی است که امروز پیروانش در کشور با قدرت ایستاده اند.

دکتر عین اللهی یادآور شد: مردم پس از 45 سال مهر در تشییع پیکر آیت الله رئیسی بار دیگر تداوم این انقلاب را تایید کردند و به جرات می توان گفت که تشییع پیکر شهید رئیسی بعد از تشییع حضرت امام (ره) بی نظیرترین تشییع بود. ).

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت سیزدهم با مکتب آیت الله رئیسی در کشور به شهرت رسید و ما این خدمت و نفوذ را افتخار و افتخار خود می دانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا