سلامت خانواده

شیمی درمانی قبل و بعد از جراحی در بیماران مبتلا به سرطان مری موثر است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو نت، دکتر جنیفر تسینگمرکز پزشکی بوستون توضیح داد: “در مورد اینکه آیا انجام تمام شیمی درمانی کمکی قبل و بعد از عمل جراحی استاندارد بهتری برای مراقبت است یا خیر، اختلاف نظر وجود دارد.” اما کارآزمایی پاسخ می دهد: قبل از عمل به علاوه شیمی درمانی بعد از عمل نتایج بهتری ارائه می دهد.

به گفته انجمن سرطان آمریکا، سرطان مری در مردان بسیار بیشتر از زنان است.

این سوال که چه زمانی باید شیمی درمانی برای سرطان مری انجام شود، موضوع بحث بوده است.

آزمایشی جدید توسط Dr.آره هاپنر“از دانشگاه بلا فلد در dtmold آلمان انجام شد. تیم او بر روی 371 فرد مبتلا به سرطان مری متمرکز شد که به خارج از مری گسترش نیافته بود، اما اندازه تومور به اندازه‌ای بزرگ بود که پیشرفته در نظر گرفته شود. همه بیماران برای برداشتن تومور تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

حدود نیمی از بیماران فقط قبل از عمل شیمی درمانی شدند، در حالی که نیمی دیگر قبل و بعد از جراحی شیمی درمانی دریافت کردند.

این کارآزمایی که به‌طور میانگین بیش از چهار سال و نیم پس از جراحی پیگیری شد، نشان داد که بیماران کمتری در گروه «قبل و بعد» جراحی در مقایسه با گروه «فقط قبل از عمل» جان خود را از دست دادند – 3.2 درصد در مقابل 5.6 درصد.

به گفته محققان، پس از 3 سال، خطر مرگ در بیمارانی که قبل و بعد از جراحی شیمی درمانی شده بودند، 30 درصد کمتر از افرادی بود که قبلا شیمی درمانی شده بودند. پسرفت کامل بودن تومور اصلی مری نیز در گروه قبل و بعد بیشتر بود.

بیمارانی که دو بار شیمی درمانی دریافت کردند به طور متوسط ​​66 ماه عمر کردند، در حالی که بیمارانی که فقط قبل از عمل شیمی درمانی دریافت کردند به مدت 37 ماه زندگی کردند.

مطابق با هاپنراین مطالعه نشان می دهد که شیمی درمانی قبل و بعد از جراحی باید توصیه شود تا شانس درمان تومورهای آنها در دراز مدت بهینه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا