سلامت خانواده

کرونا همچنان قربانی می گیرد – اقتصاد آنلاین

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بردیکلیچف در گفت و گو با تاس افزود: بر اساس تصمیم سازمان بهداشت جهانی می توان گفت که کووید از سال گذشته رسما تهدیدی برای سلامت عمومی در مقیاس بین المللی نیست. اما این بدان معنا نیست که زندگی ما ناپدید شده ایم، متاسفانه مردم بیمار می شوند و مرگ و میر وجود دارد.

یافته های جدید نشان می دهد که آنتی بادی های خطرناک فاکتور 4 فعال کننده پلاکت که در لخته شدن خون یا ترومبوز ناشی از واکسن و اختلالات مشابه ناشی از عفونت های سرماخوردگی نقش دارند، ساختار مولکولی مشابهی دارند و این موضوع در تولید واکسن و مدیریت بیماری در آینده اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: هنوز بسیاری از کشورهای جهان موارد ابتلا به کووید-19 و مرگ و میر ناشی از آن را گزارش می کنند. من در حال حاضر آنها را به طور خاص در اختیار شما قرار نمی دهم، اما داده ها در دسترس هستند، در حوزه عمومی هستند،

بردیکلیچف ادامه داد: این چیزی است که ما باید با آن زندگی کنیم. اما در عین حال باید بگوییم که با در نظر گرفتن تغییر وضعیت اپیدمیولوژیک و مصونیت جمعیت که یا در نتیجه واکسیناسیون یا به طور طبیعی در نتیجه عفونت قبلی به دست می آید تا حد زیادی کنترل شده است. .

سویه دیگری به نام “KP.1.1” وجود دارد که 7.5 درصد از موارد ابتلا به کرونا در ایالات متحده را تشکیل می دهد و نگرانی در مورد شیوع آن در سراسر جهان وجود دارد.

این کارشناس همچنین خاطرنشان کرد: سازمان جهانی بهداشت توصیه‌های واکسیناسیون علیه کووید را اصلاح کرده و برای گروه‌های اولویت‌دار، سالمندان، افراد دارای نقص ایمنی، مبتلایان به بیماری‌های مزمن متعدد و همچنین پزشکانی که مستقیماً با بیمار تماس دارند، برای این گروه‌ها توصیه می‌شود.

نرخ کووید در روسیه در چند هفته گذشته افزایش یافته است. طی سال گذشته 0.2 درصد و تعداد بستری ها 9.2 درصد افزایش داشته است. کارگروه فدرال کنترل عفونت به خبرنگاران گفت، در هفته گذشته، میزان بروز 3.1 درصد افزایش و تعداد بستری شدن در بیمارستان 29.2 درصد کاهش یافت.

مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ از 5 تا 8 ژوئن (16 تا 18 ژوئن) برگزار شد و موضوع امسال “بنیاد جهان چند قطبی شکل گیری نقاط رشد جدید است”.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا