سلامت خانواده

پایش بقایای فلزات سنگین و نیترات در محصولات خام کشاورزی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حیدر محمدی با اشاره به شعار روز جهانی ایمنی مواد غذایی افزود: علاوه بر پیشبرد برنامه های ایمنی مواد غذایی و با همکاری دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی غذا و بر اساس وظایف قانونی از برنامه های توسعه، از سال 2019 برنامه پایش باقیمانده آفت کش ها، فلزات سنگین و نیترات ها در محصولات خام کشاورزی انجام می شود و برنامه پایش شاخص های ایمنی در محصولات غذایی و آشامیدنی با جدیت دنبال می شود.

وی ادامه داد: پایش باقیمانده سموم، فلزات سنگین و نیترات ها در محصولات خام کشاورزی با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه های ادارات غذا و دارو در سراسر کشور به صورت مستمر انجام می شود.

محمدی تصریح کرد: در راستای سیاست های سازمان غذا و دارو که به تفویض حداکثری امور اجرایی به معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کشور اشاره دارد، تفویض امور در سطوح 1 تا 4 بر اساس در مورد زیرساخت ها، ظرفیت ها، امکانات و نیروی انسانی، امور اجرایی احراز صلاحیت های متولیان امر. فنی، ثبت مبدا واحدهای تولیدی داخلی، صدور، اصلاح، تمدید پروانه ساخت مواد غذایی و آشامیدنی، نمونه برداری و ترخیص کالاهای اساسی (استراتژیک)، بازرسی از واحدهای تولیدی داخلی، صدور گواهی سلامت و … انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا