سلامت خانواده

یارانه این افراد قطع می شود

به گزارش اقتصاد آنلاین، یارانه نقدی دهک های اول تا سوم 400 هزار تومان و سایر دهک ها 300 هزار تومان است. در سال های گذشته یارانه نقدی 45 هزار تومان بود که با یارانه معیشتی بنزین ادغام شد و در نهایت یارانه 400 و 300 هزار تومانی به مردم تعلق گرفت. در دو ماه گذشته همراه با یارانه نقدی، یارانه مضاعف که مختص خرید کالا است نیز به مشمولان پرداخت می شود.
در اردیبهشت 1403 مبلغ یارانه نقدی عشرهای مختلف 400 و 300 هزار تومان بود که گروه اول در 5 اردیبهشت و گروه دوم یارانه خود را در 9 اردیبهشت دریافت کردند.

وجود فرزندان بالای 18 سال و کار در خانواده باعث افزایش سطح درآمد پدر خانواده به عنوان سرپرست خانوار می شود. این امر خانوار را در دهک دهم قرار می دهد و یارانه نقدی ندارد. راه حل چیست

کاهش جمعیت کشور مبنای پرداخت یارانه به خانوارها است. در حال حاضر 9 دهک اول یارانه دارند و به خانوارهای دهک دهم که جزو پردرآمدترین خانوارهای کشور هستند یارانه نقدی و کالای الکترونیکی تعلق نمی گیرد. اما یکی از ایرادها وجود فرزندان بالای 18 سال و شاغل در خانواده است که باعث افزایش سطح درآمد پدر خانواده به عنوان سرپرست خانوار می شود و همین امر باعث شده است که این گونه خانواده ها در حیطه کار قرار گیرند. دهک دهم.

طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها در این خصوص گفت: در خانواده های دهمین عشر افرادی هستند که به دلیل حضور یکی از فرزندان خود یا یکی از زیردستان باعث خارج شدن آن خانواده شده اند. از دهمین دهم مثلاً فرزندی بالای 18 سال است که درآمد و حقوق بیشتری نسبت به سایر اعضای خانواده دارد و این باعث می شود که خانواده در دهک دهم قرار بگیرد.

وی بیان کرد: خانوارهایی که چنین وضعیتی دارند می توانند به پنجره ملی دولت مراجعه و در قسمت یارانه وارد شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا