سلامت خانواده

افزایش دو برابری مرگ و میر نوزادان ناشی از مواد مخدر در آمریکا – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو داده های جدید نشان می دهد که مرگ و میر نوزادان ناشی از علل مرتبط با مواد مخدر بین سال های 2018 تا 2022 بیش از دو برابر شده است.

در سال 2018، 10.8 درصد از کل مرگ و میرها و میر نوزادان زیر 1 سال با مواد مخدر مرتبط بودند. به گفته محققان دانشگاه آتلانتیک فلوریدا، طی چهار سال آینده، این میزان 120 درصد افزایش یافت و به 24.4 درصد از مرگ و میرها رسید.

شدیدترین افزایش طول از همه گرفتن رخ داد، نشان می دهد که کاهش دسترسی به خدماتی مانند بیمارستان ها و مراقبت های دوران بارداری ممکن است نقش داشته باشد.

دکتر ماریا ماجیانویسنده ارشد این مطالعه گفت: “مرگ سلام ناشی از مواد مخدر در نوزادان یک علت بالقوه قابل اجتناب است که باید برای کاهش مرگ و میر تلاش کرد میر نوزادان در ایالات متحده باید در نظر گرفته شوند.”

نویسندگان این مطالعه مرگ ناشی از مواد مخدر در یک نوزاد را اینگونه تعریف کردند که “در آن دارو یا عامل اصلی مرگ یا عاملی است”.

این مرگ و میرها ممکن است مربوط به مصرف مواد مخدر توسط مادر، مصرف ناخواسته یا تصادفی داروهای تجویز شده توسط نوزاد، استفاده از داروهای غیرقانونی در خانه یا سایر رویدادهایی باشد که مواد مخدر با مرگ همراه است.

این مطالعه بر اساس داده های مربوط به مرگ و میر جمع نوزادان آوردن توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا