سلامت خانواده

بارش پراکنده باران در روزهای آینده در برخی استان ها/ وزش باد شدید در شرق کشور

به گزارش اختاز آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت آب و هوای استان های مختلف کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز (28 خردادماه) وجود خواهد داشت. در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس و در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. روز شنبه (29 خرداد) بارش باران در شمال غرب، برخی مناطق غرب، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

وی ادامه داد: روز یکشنبه (30 خرداد) در شمال غرب رگبار و رعد و برق و در کردستان، همدان، مرکزی و زنجان بارش پراکنده باران خواهد بود. روز دوشنبه (31 خرداد) در غرب، شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و برخی مناطق استان های قزوین و البرز بارش پراکنده خواهیم داشت. روز سه شنبه (22 خرداد) بارش سیل آسا در اردبیل و بارش پراکنده در همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، شرق لرستان، غرب اصفهان، گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات البرز و زاگرس ادامه دارد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی، طی پنج روز آینده وزش باد شدید در شرق کشور (به ویژه منطقه زابل) رخ می دهد که موجب خیزش گرد و خاک می شود. در مناطق مستعد همچنین طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

وی با اشاره به وضعیت جوی پایتخت در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (29 خرداد) صاف تا کمی ابری و وزش باد با کمینه دمای 24 و حداکثر دمای 34 درجه سانتیگراد و برای یکشنبه (20 ژوئن). صاف تا کمی ابری و وزش باد با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 34 درجه سانتیگراد.

ضیائیان در پایان گفت: اردبیل با کمینه دمای 7 و 8 درجه سانتیگراد و اهواز با حداکثر دمای 47 و 48 درجه سانتیگراد خنک ترین و گرم ترین مراکز استان ها فردا و پس فردا پیش بینی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا