سلامت خانواده

خبر مهم برای ثبت نام کنندگان خودروهای برقی

به گزارش اختاز آنلاین به نقل از ایسنا، از 9 اردیبهشت این امکان در اختیار متقاضیان خودروهای برقی قرار می گیرد که قبل از ثبت نام اقدام به بلوکه کردن مبلغ 100 میلیون تومان در این حساب کرده بودند. تعریف یک حساب نمایندگی به نام خودروهای الکتریکی. مقرر شد از بین هفت مدل خودروهای برقی وارداتی ارائه شده از طریق سامانه یکپارچه خودروهای برقی، بدون شرایط و محدودیت ثبت نام در طرح های فروش خودرو، درخواست خرید خودرو انتخاب و ثبت شود.

بیش از 140 هزار نفر در این طرح عرضه خودروهای برقی شرکت کرده بودند که از این تعداد بیش از 25 هزار نفر تنها برای سه مدل خودرو برای ثبت نام اقدام کرده بودند.

با پایان یافتن مهلت ثبت نام، فرآیند نظارت بر مشتریان آغاز و مقرر شد در پی تکمیل مراحل اولویت بندی ثبت نام کنندگان، نتایج آن در سایت سامانه یکپارچه خودروهای برقی و از طریق پروفایل کاربری قابل مشاهده باشد. از مشتریان

در همین راستا مهدی تقدسی – مدیر سامانه یکپارچه خودروها – در گفت وگویی از اعلام نتایج کامل روز شنبه خبر داد و اظهار داشت: از عصر دیروز (پنجشنبه) نتایج برای برخی از متقاضیان قابل مشاهده است، اما نتایج کامل (برای همه) شرکت کنندگان مشخص نشده است و سایت به حالت به روز رسانی باز می گردد.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان به سه دسته تقسیم می شوند. دسته اول متقاضیانی هستند که خودرو به آنها اختصاص یافته است. دسته دوم متقاضیانی هستند که به صورت موقت در نوبت خرید خودروی مورد نظر هستند تا در صورت عدم تکمیل پرداخت دسته اول یا افزایش ظرفیت فروش خودرو به آنها اختصاص یابد. در نهایت دسته سوم نیز متقاضیانی هستند که در حالت عدم تخصیص خواهند بود و در این مدت مشمول تخصیص نخواهند شد.

همانطور که پیش از این رئیس سازمان توسعه تجارت تاکید کرده بود که به دلیل حجم بالای درخواست ها امکان تشکیل صف برای خرید خودروهای برقی در این سامانه وجود ندارد. در مدت رزرو مشخص و انجام شود (تا زمان پرداخت) مابقی عملا مشمول «عدم تخصص» یا «انصراف» و از این نوبت حذف می شود و مانند مدل عرضه خودرو بنزینی بازگشت به همان گروه امکان پذیر نخواهد بود. ثبت شود؛ مگر اینکه یکی از برگزیدگان (افرادی که به شرکت ها معرفی می شوند) از واریز وجه خودداری کنند و پول ماشین ها را واریز نکنند.

در این صورت تخصیص به افرادی که حذف شده اند انجام می شود. بنابراین افرادی که فاقد تخصیص هستند انصراف داده می شوند و این افراد برای ثبت نام در طرح عرضه خودروهای برقی باید از ابتدا ثبت نام کنند.

لذا متقاضیانی که تخصیص نمی یابند اولویت نخواهند داشت و باید مجددا نسبت به تعریف حساب وکالت، واریز وجه به حساب وکالت و ثبت نام در پیشنهادات بعدی اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا